У статті обґрунтовано актуальність проблеми підготовки майбутніх учителів початкової школи до педагогічної
взаємодії з учнівським колективом. Особлива увага надана розкриттю професійної взаємодії майбутніх учителів як
системи інтегрованих показників, що включають професійну педагогічну спрямованість особистості, її теоретичну озброєність, а також наявність професійно значущих умінь, необхідних до спільної діяльності. Окреслено зміст
та структуру підготовки майбутніх учителів до педагогічної взаємодії з учнівським колективом.
Готовність майбутніх учителів до педагогічної взаємодії з учнівським колективом розглядається у роботі як
сукупність особистісних, психологічних і професійних особливостей вчителя, що охоплюють мотиваційну, змістовно-
процесуальну та дієво-операційну сфери педагогічної діяльності.
У статті розкривається сутність понять «взаємодія», «педагогічна взаємодія» у різних аспектах, виділяються
основні компоненти процесу підготовки майбутніх учителів, а також аналізується проблема «взаємодія» як педагогічного поняття у роботах різних науковців, які займалися цим питанням у своїх наукових дослідженнях з різних позицій; представлені педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів початкової школи у процесі вивчення
педагогічних дисциплін у навчально-виховному процесі, які забезпечують її формування. В кінці статті зроблені висновки про те, що оптимізація викладання психолого-педагогічних дисциплін на засадах суб’єкт-суб’єктної взаємодії
та впровадження інноваційних форм навчання у процесі викладання педагогічних дисциплін сприяють суттєвому підвищенню ефективності підготовки студентів до педагогічної взаємодії з учнівським колективом.
The urgency of the problem of training of future primary school teachers for pedagogical interaction with student team is
proved in the article. Particular attention is paid to the disclosure of professional interaction of future teachers as a system
of integrated indicators which includes professional pedagogical orientation of the individual, its theoretical armament, as well
as the availability of professionally relevant skills necessary for joint activities. The content and structure of training of future
teachers for pedagogical interaction with student team are outlined.
The readiness of future teachers for pedagogical interaction with student team is considered in the work as a complex
of personal, psychological and professional characteristics of the teacher covering the motivational, content-procedural
and effective-operational spheres of pedagogical activity.
The article reveals the essence of such notions as "interaction", "pedagogical interaction" in various aspects, highlights
the main components of the process of training of future teachers and analyzes the problem of "interaction" as a pedagogical
concept in the works of various scientists who dealt with this issue in their scientific research from different positions; pedagogical
conditions of formation of readiness of future primary school teachers in the course of studying of pedagogical disciplines
in educational process which provide its formation are presented. At the end of the article it is concluded that the optimization
of teaching of psychological and pedagogical disciplines on the basis of subject-subject interaction and the introduction of innovative
forms of learning in the teaching of pedagogical disciplines significantly increase the effectiveness of training of students
for pedagogical interaction with students.