Розкрито проблему навчання майбутніх журналістів іншомовного діалогічного мовлення в аспекті когнітивно-
комунікативного підходу. Проаналізовано наявні визначення поняття “когнітивно-комунікативний підхід” і встановлено специфіку його використання в процесі навчання майбутніх журналістів англомовного діалогічного мовлення.
Визначено комплекс методичних дій для розвитку вмінь іншомовного діалогічного мовлення з урахуванням принципів
комунікативної спрямованості, свідомості й активності студентів, який складається з двох циклів: розвиток умінь
за запрограмованими темами на основі тематичного мовного та мовленнєвого матеріалу і на основі мовленнєвих
та емоціогенних ситуацій, що спонтанно виникли в процесі іншомовної діяльності. Для розвитку вмінь англійського
діалогічного мовлення за запрограмованими темами: студенти набувають знання нового лексичного матеріалу відповідно до кожної теми, що вивчається; у студентів формуються навички вживання раніше вивченого іншомовного
лексичного матеріалу, нового тематичного матеріалу і матеріалу, відібраного з англомовних автентичних текстів;
формуються передмовленнєві вміння вживання всього мовного матеріалу в різних видах підготовленого мовлення;
розвиваються вміння англомовної мовленнєвої взаємодії на основі всіх типів мовного матеріалу, яким вони оволоділи.
Для розвитку вмінь англійського діалогічного мовлення на основі мовленнєвих і емоціогенних ситуацій: студенти вдосконалюють знання тематичного лексичного матеріалу і набувають знань нового лексичного матеріалу, що виражає
почуття й емоції; удосконалюють навички вживання раніше вивченого лексико-граматичного матеріалу і формують
навички його вживання в поєднанні з матеріалом, який виражає почуття та емоції; розвивають передмовленнєві
вміння вживання вивченого мовного матеріалу в різних видах підготовленого мовлення; розвивають вміння англомовної спонтанної комунікації з використанням усього вивченого мовного матеріалу. Всі зазначені методичні дії виконуються в аспекті когнітивно-комунікативного підходу.
cognitive and communicative approach
The article is devoted to the problem of developing foreign language dialogical communication skills of future journalists.
The existing definitions of the term “cognitive and communicative approach” have been analyzed and the specifics of its use in
the process of teaching future journalists the dialogical communication has been determined. A set of methodological actions
for the development of foreign language dialogical communication skills, taking into account the principles of communicative
orientation, consciousness and activity of students has been introduced into practice. It consists of two cycles: skills development
on the topics of the University programme based on the thematic language and speech material and skills development on
the spontaneous communicative and emotional situations which appear in the process of foreign language activities. To develop
the English dialogical communication skills on the topics of the University programme, the students acquire knowledge of a new
lexical material in accordance with the topics under study, develop the skills of using the previously learned English lexical
material, a new thematic material and the material selected from the authentic English texts under study, develop the pre-speech
skills of using the linguistic material under study in different types of prepared speech; develop English-language speech skills
based on all types of linguistic material which they have mastered. To develop the English dialogical communication skills on
the basis of the spontaneous speech and emotional situations, the students improve their knowledge of thematic lexical material
and acquire knowledge of a new lexical material that expresses feelings and emotions; perfect the skills of using previously studied
lexical and grammatical material and form the skills of its use in the combination with the material that expresses feelings
and emotions; develop pre-speech skills of using the linguistic material under study in different types of prepared speech; develop
the skills of English-language spontaneous communication using the entire linguistic material under study. All above-mentioned
methodological actions are fulfilled in the aspect of cognitive and communicative approach in a foreign language.