У статті аналізується актуальна педагогічна проблема формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних Сил України – інтегральної професійно-важливої якості, яка визначає їхні життєві та професійні
перспективи як суб’єктів військово-професійної діяльності, що зумовлює потребу у пошуку шляхів підвищення ефективності її формування.
З’ясовано, що професійна підготовка майбутніх офіцерів одним із пріоритетних завдань визначає опанування
тими, хто навчається, практичними механізмами вирішення актуальних завдань професійної діяльності через впровадження та використання активних форм і методів навчання.
Здійснено узагальнення наявних у сучасному психолого-педагогічному дискурсі поглядів на пріоритетність використання тренінгових методик і технологій під час навчання майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах.
Визначено переваги використання тренінгових методик і технологій у професійній підготовці майбутніх офіцерів, серед яких визначальними є підвищення результативності опанування курсантами теоретичними знаннями; роз-
ширення діапазону моделей професійної діяльності в різних умовах виконання службово-бойових завдань; розвиток
нестандартного мислення; формування готовності курсанта брати на себе відповідальність за результати діяльності та ухвалених рішень; можливість перевірки рівня професійної готовності майбутнього офіцера до виконання
завдань за призначенням.
Узагальнено переваги використання тренінгових методик і технологій у професійній підготовці майбутніх офіцрів, впровадження яких сприятиме створенню оптимальних умов самопізнання та самововиховання майбутнього офіцера, розкриттю його індивідуальних особливостей. Крім того, наявний потенціал тренінгових методик і технологій
забезпечує інтенсифікацію процесу розвитку особистісних та професійних якостей курсанта, формування професійно
орієнтованих умінь та практичних навичок професійної діяльності на первинних офіцерських посадах, вироблення
індивідуального стилю управлінської діяльності та суб’єктної поведінки, розвиток рефлексії та саморефлексії, що має
своїм наслідком завершення процесу формування професійної суб’єктності майбутнього офіцера.
The article analyzes the current pedagogical problem of forming the professional subjectivity of future officers of the Armed
Forces of Ukraine – an integral professionally important quality that determines their life and professional prospects as subjects
of military-professional activity, which necessitates finding ways to improve its formation.
It was found that the professional training of future officers determines one of the priority tasks of students’ mastery of practical
mechanisms for solving urgent problems of professional activity through the introduction and use of active forms and methods
of training.
The generalization of the views available in the modern psychological and pedagogical discourse on the priority of using
training methods and technologies during the training of future officers in higher military educational institutions is carried out.
The advantages of using training methods and technologies in the professional training of future officers are determined,
among which the determinants are: increasing the effectiveness of cadets’ acquisition of theoretical knowledge; expanding
the range of models of professional activity in different conditions of combat missions; development of non-standard thinking;
formation of readiness of the cadet to take responsibility for results of activity and the accepted decisions; the ability to check
the level of professional readiness of the future officer to perform the assigned tasks.
The advantages of using training methods and technologies in the professional training of future officers are summarized,
the introduction of which will help create optimal conditions for self-knowledge and self-education of the future officer, the disclosure
of his individual characteristics. In addition, the available potential of training methods and technologies provides
intensification of the process of development of personal and professional qualities of the cadet, formation of professionally
oriented skills and practical skills of professional activity in primary officer positions, development of individual management
style and subjective behavior, development of reflection and self-reflection. Has the effect of completing the process of forming
the professional subjectivity of the future officer.