Розглядаються актуальні питання можливостей інтегрованого навчання іноземної мови та культури учнів старшої школи в руслі нової освітньої реформи в Україні. Інтегрований підхід розглядається авторами базовим методичним напрямом, спрямованим на розкриття творчих сил і потенційних можливостей старшокласників, що стимулює
їхнє бажання до самоосвіти та самовдосконалення.
Автори акцентують увагу на ефективності та перевагах цього підходу в навчанні іноземної мови учнів філологічного профілю; розкривають суть інтегрованого навчання старшокласників філологічного профілю; наводять характерні психологічні та лінгвістичні особливості учнів старшої школи, серед яких великий словниковий і мовленнєвий
запас, швидка мовленнєва реакція на прослухане / побачене, інтелектуальна ініціатива, наявність дослідницької компетентності, потреба у творчості та інші.
Розглядаючи інтегрований урок одним із нововведень сучасної методики, що розвиває потенціал учнів, спонукає їх
до осмислення та знаходження причинно-наслідкових зв’язків, розвитку логічного мислення та комунікативних здібностей, автори конкретизують низку навчальних цілей для здійснення ефективного інтегрованого навчання старшокласників філологічного профілюю: значне розширення мовного інвентарю, формування вмінь володіння моделями
вербальної та невербальної комунікації.
Автори описують та деталізують інтегровані вміння навчання іноземної мови та культури. Стаття містить
приклади інтерактивних завдань інтегрованих уроків з англійської мови учнів старшого етапу навчання філологічного
профілю на прикладі теми “Arts”. До кожного завдання надаються роз’яснювальні методичні коментарі.
The article is devoted to the possibilities of integrated approach in teaching English and culture to senior learners. The
authors of the article focus on the effectiveness of this approach in teaching English to the learners of the philological profile
who, in accordance with Common European Framework of References, should obtain B2 level. In the article the aims of teaching
English to the philological profile learners are highlighted and defined more precisely.
The integrated approach in teaching foreign languages is considered by the authors as a basic methodological approach,
aimed at developinging the creativity and potential of senior students, stimulating their desire and development for self-education
and self-improvement. The authors accentuate attention on psychological characteristics and linguistic features of philological
profile senior pupils to which they refer quite an expanded vocabulary, quick speech response to the listened / seen
information, intellectual initiative, the presence of research competence, the need for creativity and others.
The advantages of the integrative approach in teaching English of independent users (B2) are also described. The authors
consider integrative teaching a foreign language and culture expedient. Considering an integrated class as one of the innovations
in modern foreign language teaching methodology which develops the creative potential of the students, their logical
thinking and communicative abilities, the authors suggest a number of educational aims for effective integrative teaching
developing.
The article contains the elements of integrative English lessons for philological profile senior learners on the topic “Arts”
together with the authors’ methodological commentaries.