Стаття присвячена аспектам цифровізації навчального процесу у закладах вищої освіти та розвитку цифрової грамотності майбутніх фахівців інженерної галузі. В умовах стрімкого переходу на дистанційні форми співробітництва та спілкування через карантинні обмеження також пропорційно підвищується і рівень вимог освітньої
та професійної сфер до вмінь та навичок користувачів ресурсами інформаційно-комунікаційних технологій. Найбільш
нагальними в обох сферах є наступні діяльності: комунікація, пошук інформації, її обробка і презентація результатів,
колаборація, навчання і самонавчання. У представленій статті проаналізовано ряд цифрових ресурсів (серед яких
лідери ринку та перспективні онлайн-сервіси) для здійснення вищевказаної критично-аналітичної та творчої діяльності. На основі опитування здобувачів вищої освіти у галузі інженерії Таврійського державного агротехнологічного
університету імені Дмитра Моторного було встановлено, що студенти майже стовідсотково оснащені засобами
відеозв’язку та гарнітурою для навчання у режимі онлайн, а також здатні самостійно освоїти нові навчальні додатки, проте надають перевагу фокусній демонстрації викладачем переваг та функціоналу представленого програмного
забезпечення для вивчення конкретної дисципліни.
Наведено досвід використання у курсах “Іноземна мова” та “Іноземна мова професійного спрямування” (англійська) найбільш ефективних на сьогоднішній день ресурсів дистанційної освіти – платформи “Moodle” та сервісу відеоконференцій “Zoom”. Також проаналізовано шляхи підвищення рівня цифрової грамотності здобувачів освіти через
прищеплення їм інтересу до англомовних онлайн-продуктів та формування умінь користування важливими для майбутньої професійної діяльності цифровими ресурсами та інтернет-технологіями з метою самонавчання або створення якісного сучасного продукту.
The article is devoted to the issues of the educational process digitalization in higher education institutions and to the development
of digital literacy of future engineering specialists. In the context of rapid transition to remote communication and cooperation
forms due to quarantine restrictions, the level of requirements of educational and professional spheres for the skills
and abilities of information and communication technology resource users increases correspondingly. The most urgent in both
areas are the following activities: communication, information search, information processing and result presentation, collaboration,
training and self-study. The presented article analyzes a number of digital resources (including both market leaders
and promising online services) for engaging in the above-mentioned critical-analytical and creative activities. Based on a survey
among the engineering students at Tavria University, it was stated that most students have web cameras and headsets necessary
for online learning. The students are able to master new applications by themselves, but they prefer to be given a focused
demonstration of the functionality of the specific resource and its benefits for the discipline by their teacher.
The article presents the experience of applying the most effective distance education resources in the courses ‘English’
and ‘English for specific purposes’ – the Moodle platform and the video conferencing service Zoom. In the paper, the opportunities
are listed which enhance students’ digital literacy by instilling in them interest in English online products and by developing
skills of using digital resources and Internet technology important for future professional activities, for self-study or for creating
a high-grade modern product.