Надано огляд головних тенденцій у розвитку суспільства, які зумовлюють необхідність змін в системі підготовки
фахівців у закладах вищої освіти в Україні: перехід до інформаційного суспільства, формування “індивідуалізованого
суспільства”, підвищення конкуренції на ринку праці та зростання безробіття, постійне зростання функціональних
вимог до працівників у зв’язку з динамічними змінами в соціально-економічній системі, прагнення роботодавців брати
на роботу фахівців із досвідом роботи. Метод проєктів розглядається як такий, що дозволяє підвищити якість підготовки соціальних працівників і сформувати креативних, самостійних, готових до практичної діяльності фахівців.
Охарактеризовано метод проєктів, спираючись на праці Дж. Дьюї, а також праці сучасних науковців. З’ясовано, що метод проєктів базується на ідеї самостійного пошуку учнями вирішення тієї чи іншої практичної або теоретичної проблеми. Визначено головні вимоги та етапи його застосування. Надано опис головних етапів становлення підготовки студентів за спеціальністю «Соціальна робота» у закладах вищої освіти в Україні та зроблено висновок про
особливості її здійснення на сучасному етапі.
Підкреслено важливість застосування методу проєктів в умовах певної теоретичної невизначеності, яка властива соціальній роботі на сучасному етапі. Обґрунтовано важливість використання методу проєктів для формування
загальних і спеціальних компетенцій майбутніх соціальних працівників, а також для їх підготовки до майбутньої практичної діяльності.
Надано огляд практик застосування методу проєктів при підготовці соціальних працівників у Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна під час вивчення окремих навчальних дисциплін і проходження виробничої
практики.
It is suggested the overview of the main trends in society that necessitate changes in the system of training in higher education
institutions in Ukraine, namely: the transition to the information society, the formation of “individualized society”,
increasing competition in the labor market and rising unemployment, the constant growth of functional requirements to employees
in connection with the dynamic changes in the socio-economic system, the desire of employers to hire professionals with
experience. The project method is considered as one that allows to improve the quality of training of social workers and to form
creative, independent, and ready for practical activities specialists.
The project method is characterized based on the work of J. Dewey, as well as the work of modern scientists. The main
requirements and stages of its application are determined. It was found that the project method is based on the idea of students’
independent search for a solution to a practical or theoretical problem.
It is described the main stages of formation of preparation on “Social work” specialty in higher education institutions in
Ukraine and the conclusion about the features of its realization at the present stage is made. The importance of applying the project
method in the conditions of the theoretical uncertainty that is inherent to social work at the present stage is emphasized. The
importance of using the project method for the formation of general and special competencies of future social workers, as well
as for their preparation for future practical activities is substantiated.
An overview of the practices of applying the project method in the training of social workers at V. N. Karazin Kharkiv
National University during the study of certain disciplines and work practice is given.