Досліджено зміни у змісті навчання англійської мови в період розбудови незалежної України (1991–2001 роках). Висвітлено документи та їх основні завдання, які сприяли покращенню стану викладання предмета. Особливе значення серед яких мала Концепція викладання іноземних мов в Україні (1994), що була розроблена відповідно до положень Державної національної програми «Освіта». В Концепції вперше комплексно й системно викладено основні положення функціонування іноземних мов у системі безперервної освіти в Україні. Новими були й розділи про мовну ситуацію у тогочасному суспільстві, організаційно – методичне забезпечення вивчення іноземних мов, визначення вікових категорій, основних навчальних ступенів, а також відповідного базового рівня навченості іноземним мовам. Окреслено принципи укладання навчальних програм та шляхи їх реалізації. Пропонувалася розробка базових 14 рівнів навченості з іноземної мови єдиного державного стандарту, які можна досягти в період від дошкільного віку й впродовж подальшого вивчення мов. Відповідно до листа «Про поступове запровадження вивчення іноземних мов у початкових класах загальноосвітніх шкіл» вивчення цього предмета базовим навчальним планом передбачалося з 1-го або 2-го класу. Стан готовності школи до започаткування інновацій визначався шкільною радою, з урахуванням побажанням батьків, наявності кваліфікованих кадрів та навчально-методичного оснащення. Також автором проаналізовано навчальні плани та програми з іноземних мов для початкової школи даного періоду; досліджено їх структуру та змістовий компонент. Визначені принципи укладання навчальних програм вивчення іноземних мов. Проаналізовано відповідність програмових вимог змісту навчання іноземних мов у початкових класах; проведено порівняльну аналогію розвитку навичок аудіювання, читання, говоріння і письма з першого по четвертий класи. Проведений аналіз найуживаніших посібників з англійської мови для молодшої школи, розкрито їх сильні та слабкі сторони. Досліджено теоретичний доробок та практичний досвід викладання англійської мови у початковій школі у визначений період.
The article devoted to the analysis the main problems (educational, instructional and organizational ) of teaching foreign languages in primary school in Ukraine (1991-2001). Since 1991, there has been an intensive search for ways of forming implementing and modernizing the state educational policy directed at the innovative development of education in Ukraine. At the national level, policy markers had tied English education to Ukraine’s modernization effort, economic prosperity and opportunity for advancement in science and technology. One significant change in English education in Ukraine was the lowering of starting age of English learning and expansion of English education into primary schools. The particular important document was the Concept of Teaching Foreign Languages in Ukraine.This document is characterized by a number of features that make it distinctive from its predecessors. It is the first unified, articulated national foreign language curriculum designed on the same educational philosophy as that for all other school subjects in primary schools nationwide. Those curriculum goals were not only reading, speaking, listening and writing skills, not only linguistic knowledge (pronunciation, vocabulary, grammar, communicative skills), but also learning strategies and cultural awareness as well. It was proposed to develop a basic 14 levels of foreign language learning of a single state standard, which can be achieved from pre-school age and through further language learning. According to the letter "On the gradual introduction of foreign language learning in primary schools", the study of this subject is provided in the basic curriculum in the 1st or 2nd class. The state of readiness of the school for the beginning of innovations was determined by the school board, taking into account the parents’ wishes, availability of qualified personnel and teaching and methodological equipment.At the same time many challenges have been raised by researchers, classroom teachers, and teacher educators with regards to the implementation of the new curriculum in primary school, among them the lack of textbook and insufficient funding.