Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Застосування лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шерман, З. О.
dc.contributor.author Габорець, О. А.
dc.date.accessioned 2021-01-04T13:18:30Z
dc.date.available 2021-01-04T13:18:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Шерман, З. О. Застосування лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі / З. О. Шерман, О. А. Габорець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика» , 2020. – Вип. 73 (т.2) – С. 125-128. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.73-2.28 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32592
dc.description.abstract Проаналізовано основні аспекти використання лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі під час формування фундаментальних компетенцій майбутніх фахівців. Розглянуто найважливіші напрями вищої медичної освіти, що формують фахові компетентності студента, а саме можливість оволодіння сучасними технологіями навчання з метою створення знань і умінь з основних фізичних характеристик медикобіологічних систем, основ усіх фізичних процесів, що відбуваються у живих організмах, а також знання та розуміння у галузі наук, що формують основи біологічної та медичної фізики. Відзначено важливі аспекти використання лабораторного практикуму в курсі медичної і біологічної фізики як дисципліни, що відіграє важливу роль у процесі навчання і надає студентам базові знання з фізики, вміння проведення фізичних експериментів, безпосередньо впливає на формування професійної компетентності майбутніх медичних фахівців. Вивчення тем біофізики, що є частиною тем дисципліни та відноситься до числа фундаментальних біологічних наук, таких як молекулярна біологія, фізіологія, біохімія, генетика, неймовірно складне, а іноді й неможливе, тому виникла необхідність виділяти, виокремлювати суттєве в об’єкті і брати для вивчення не сам об’єкт, а його модель. Модель – це матеріально реалізована система, вивчення якої дає нову інформацію про об’єкт та відображує його основні властивості. Особливо ефективним виявилося використання моделей із застосуванням комп’ютерних технологій. Комп’ютерні моделі мають підвищену евристичну здатність, дають змогу отримувати вагомі результати під час виконання віртуальних експериментів. Наприклад, вивчення основ фізики слуху й ознайомлення з основами аудиометрії студенти можуть виконувати за допомогою загальнодоступного програмного продукту з Інтернет-ресурсу Check your hearing. Навчальне комп’ютерне моделювання фізичних процесів, реалізоване у формі віртуальних фізичних експериментів, грає все більшу роль у навчанні медичної фізики. ua
dc.description.abstract The main aspects of using a laboratory practicum in the course of medical and biological physics in the higher medical school when forming the basic competencies of future specialists are analyzed in the article. The most important directions of higher medical education that form student’s professional competencies are considered, namely, the possibility of mastering the modern technologies of training in order to create knowledge and skills of the basic physical characteristics of medical and biological systems, the basics of all physical processes occurring in living organisms, as well as understanding the sciences that form the basis of biological and medical physics. The paper underlines Important aspects of using laboratory practicum in the course of medical and biological physics as a discipline, which plays an important role in the learning process and gives students basic knowledge of physics, the ability to conduct physical experiments, and directly influences the formation of professional competence of future medical professionals. The study of biophysics topics, which are part of the subjects and are among the fundamental biological sciences, such as molecular biology, physiology, biochemistry, genetics are incredibly difficult, even sometimes impossible. Therefore, there was a need to define the essential in the object and take it for the study, not the object itself, but its model. A model is a materially implemented system, the study of which provides new information about the object and reflects its basic properties. Especially effective turned to be the use of models using computer technology. Computer models have a high heuristic ability, allow to obtain significant results when performing virtual experiments. For example, students can perform the study of the basics of hearing physics and familiarity with the basics of audiometry using a publicly available software product from the Check Your Hearing online resource. Educational computer modeling of physical processes, implemented in the form of virtual physical experiments, is playing an increasing role in teaching medical physics. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject медична та біологічна фізика ua
dc.subject лабораторний практикум ua
dc.subject формування фундаментальних компетенцій ua
dc.subject medical and biological physics ua
dc.subject laboratory practicum ua
dc.subject forming fundamental competences ua
dc.subject.classification 378.4 ua
dc.title Застосування лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі ua
dc.title.alternative Application of laboratory practicum in medical and biological physics in the higher medical school ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу