ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Шерман, З. О.![]() |
|
dc.contributor.author | Габорець, О. А.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2021-01-04T13:18:30Z | |
dc.date.available | 2021-01-04T13:18:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Шерман, З. О. Застосування лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі / З. О. Шерман, О. А. Габорець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика» , 2020. – Вип. 73 (т.2) – С. 125-128. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.73-2.28 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32592 | |
dc.description.abstract | Проаналізовано основні аспекти використання лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі під час формування фундаментальних компетенцій майбутніх фахівців. Розглянуто найважливіші напрями вищої медичної освіти, що формують фахові компетентності студента, а саме можливість оволодіння сучасними технологіями навчання з метою створення знань і умінь з основних фізичних характеристик медикобіологічних систем, основ усіх фізичних процесів, що відбуваються у живих організмах, а також знання та розуміння у галузі наук, що формують основи біологічної та медичної фізики. Відзначено важливі аспекти використання лабораторного практикуму в курсі медичної і біологічної фізики як дисципліни, що відіграє важливу роль у процесі навчання і надає студентам базові знання з фізики, вміння проведення фізичних експериментів, безпосередньо впливає на формування професійної компетентності майбутніх медичних фахівців. Вивчення тем біофізики, що є частиною тем дисципліни та відноситься до числа фундаментальних біологічних наук, таких як молекулярна біологія, фізіологія, біохімія, генетика, неймовірно складне, а іноді й неможливе, тому виникла необхідність виділяти, виокремлювати суттєве в об’єкті і брати для вивчення не сам об’єкт, а його модель. Модель – це матеріально реалізована система, вивчення якої дає нову інформацію про об’єкт та відображує його основні властивості. Особливо ефективним виявилося використання моделей із застосуванням комп’ютерних технологій. Комп’ютерні моделі мають підвищену евристичну здатність, дають змогу отримувати вагомі результати під час виконання віртуальних експериментів. Наприклад, вивчення основ фізики слуху й ознайомлення з основами аудиометрії студенти можуть виконувати за допомогою загальнодоступного програмного продукту з Інтернет-ресурсу Check your hearing. Навчальне комп’ютерне моделювання фізичних процесів, реалізоване у формі віртуальних фізичних експериментів, грає все більшу роль у навчанні медичної фізики. | ua |
dc.description.abstract | The main aspects of using a laboratory practicum in the course of medical and biological physics in the higher medical school when forming the basic competencies of future specialists are analyzed in the article. The most important directions of higher medical education that form student’s professional competencies are considered, namely, the possibility of mastering the modern technologies of training in order to create knowledge and skills of the basic physical characteristics of medical and biological systems, the basics of all physical processes occurring in living organisms, as well as understanding the sciences that form the basis of biological and medical physics. The paper underlines Important aspects of using laboratory practicum in the course of medical and biological physics as a discipline, which plays an important role in the learning process and gives students basic knowledge of physics, the ability to conduct physical experiments, and directly influences the formation of professional competence of future medical professionals. The study of biophysics topics, which are part of the subjects and are among the fundamental biological sciences, such as molecular biology, physiology, biochemistry, genetics are incredibly difficult, even sometimes impossible. Therefore, there was a need to define the essential in the object and take it for the study, not the object itself, but its model. A model is a materially implemented system, the study of which provides new information about the object and reflects its basic properties. Especially effective turned to be the use of models using computer technology. Computer models have a high heuristic ability, allow to obtain significant results when performing virtual experiments. For example, students can perform the study of the basics of hearing physics and familiarity with the basics of audiometry using a publicly available software product from the Check Your Hearing online resource. Educational computer modeling of physical processes, implemented in the form of virtual physical experiments, is playing an increasing role in teaching medical physics. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | медична та біологічна фізика | ua |
dc.subject | лабораторний практикум | ua |
dc.subject | формування фундаментальних компетенцій | ua |
dc.subject | medical and biological physics | ua |
dc.subject | laboratory practicum | ua |
dc.subject | forming fundamental competences | ua |
dc.subject.classification | 378.4 | ua |
dc.title | Застосування лабораторного практикуму в курсі медичної та біологічної фізики у вищій медичній школі | ua |
dc.title.alternative | Application of laboratory practicum in medical and biological physics in the higher medical school | ua |
dc.type | Article | ua |