Найважливішим етапом наукового аналізу професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи (ФСС) із метою формування у них професійної компетентності до організації первинної профілактики ВІЛ-інфекції серед студентської молоді є педагогічний експеримент, який є одним із найефективніших способів об’єктивної перевірки достовірності гіпотези дослідження. У статті розглянуто перебіг та результати експериментальної роботи, спрямованої на формування професійної компетентності майбутніх ФСС до організації первинної профілактики ВІЛ-інфекції серед студентської молоді. Розглянуто етапи проведення педагогічного експерименту (констатувальний, формувальний, підсумковий). Дослідно-експериментальна робота щодо перевірки ефективності педагогічних умов та структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності майбутніх ФСС до організації первинної профілактики ВІЛ-інфекції серед студентської молоді проводилася в період 2017–2020 н. рр. у чотирьох медичних закладах освіти. Педагогічний моніторинг формування професійної компетентності майбутніх ФСС до організації первинної профілактики ВІЛ-інфекції серед студентської молоді здійснений із використанням комплексу діагностичних методик, які дали змогу вивчити хід і результати поетапного розвитку всіх компонентів професійної компетентності та спостерігати динаміку її формування у студентів. Цілісність і дієвість критеріально-діагностичного апарату, який застосовувався для оцінки рівня сформованості означеної професійної компетентності, забезпечено поетапністю формування її компонентів за конкретизованими показниками, найкращим чином акумулює у собі окремі діагностики, зокрема й авторські, та уможливлює повне відо-браження процесу формування професійної компетентності майбутніх ФСС до організації первинної профілактики ВІЛ-інфекції серед студентської молоді в медичних закладах освіти.
The most important stage of scientific analysis of professional training of future specialists in nursing (FSN) in order to build their professional competence in organizing primary prevention of HIV infection among student youth, a pedagogical experiment is one of the most effective ways to objectively test the validity of a research hypothesis. The study conducted experimental work aimed at enhancing the professional effectiveness of future FSiN to the primary occupational activity of HIV among student youth.The stages of carrying out pedagogical experiment (ascertaining, forming, final) are considered. Experimental work on checking the effectiveness of pedagogical conditions and structural and functional model of formation of professional competence of future FSiN to organize primary prevention of HIV infection among student youth was conducted in the period 2017-2020. in four medical education institutions. Pedagogical monitoring of professional competence formation of future FSiN to organize primary prevention of HIV infection among student youth was carried out using a set of diagnostic methods, which allowed to study the course and results of gradual development of all components of professional competence and to observe the dynamics of its formation in students.The integrity and effectiveness of the diagnostic apparatus used to assess the level of formation of a certain professional competence, provided by the gradual formation of its components by specified indicators, best accumulates individual diagnostics, including the author's, and allows full display of the competence of the process organization of primary prevention of HIV infection among student youth in medical institutions of education.