Актуалізовано проблему формування професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до використання дарунків Ф. Фребеля в інклюзивному освітньому середовищі. Проаналізовано наукові положення підготовки сучасного педагога, розкрито поняття “фребельпедагогіка”. Дарунки Ф. Фребеля визначено як невід’ємний складник інклюзивного освітнього середовища, важливий чинник формування професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти. Обґрунтовано ідею про те, що оволодіння майбутніми вихователями фребельпедагогікою забезпечить набуття навичок якісної професійної діяльності в системі інклюзивної освіти. Проаналізовано алгоритм використання педагогічної спадщини Фрідріха Фребеля в практиці роботи сучасного закладу дошкільної освіти. Охарактеризовано особливості педагогічної системи Фрідріха Фребеля. Автор доходить висновку, що в результаті вивчення навчальної дисципліни “Інноваційні технології у роботі з дітьми дошкільного віку. Педагогіка Ф. Фребеля” майбутній педагог оволодіває знаннями та навичками, необхідними для ефективної роботи з дітьми з особливими потребами у звичайних закладах дошкільної освіти. Фребельпедагогіка є цілісною системою навчання та виховання дітей дошкільного віку в контексті концептуальної моделі Ф. Фребеля. Використання майбутніми вихователями спадщини Фрідріха Фребеля – це цілісний процес професійної підготовки, у результаті якого у студентів формується готовність до означеного виду діяльності. Автор переконаний у тому, що педагогіка Ф. Фребеля має на меті забезпечити підготовку майбутніх вихователів до включення дітей з особливими потребами у звичайні групи закладу дошкільної освіти, сприяти реалізації дітей щодо рівного доступу до якісної освіти без упереджень та стереотипів.
The problem of forming the professional training of future preschool teachers in the use of F. Froebel's gifts in an inclusive educational environment has been updated. The scientific provisions of preparation of the modern teacher are analyzed, the concept of "froebelpedagogy" is revealed. F. Froebel's gifts have been identified as an integral part of an inclusive educational environment, an important factor in shaping the professional competence of future professionals in the field of early childhood education. It is substantiated the idea that mastering the future tutors of froebelpedagogy will ensure the acquisition of skills of high quality professional activity in the system of inclusive education. The algorithm of the use of the pedagogical heritage of Friedrich Froebel in the practice of work of a modern preschool education institution is analyzed. The peculiarities of Friedrich Froebel's pedagogical system are described. The author concludes that as a result of the study of the discipline "Innovative technologies in working with preschool children. F. Froebel Pedagogy »The future educator has the knowledge and skills necessary to work effectively with children with special needs in regular preschool education. Froebel pedagogy is a holistic system of education and upbringing of preschool children in the context of F. Froebel's conceptual model. The use of future tutors of the heritage of Friedrich Froebel is a holistic process of professional preparation, which results in students' readiness for this type of activity. The author is convinced that F. Froebel's pedagogy aims to provide training for future caregivers to include children with special needs in ordinary groups of pre-school institutions, to promote the realization of children in terms of equal access to quality education without prejudice and stereotypes.