Порушено питання ефективності застосування технології комунікативного навчання як засобу формування комунікативної компетентності потенційних журналістів і фахівців галузі засобів масової комунікації на практичних заняттях дисципліни “Іноземна ( англійська) мова за професійним спрямуванням” у нефілологічних ЗВО. У роботі увага приділяється пошуку та застосуванню нових засобів полікультурної освіти потенційних журналістів під час іншомовної професійної підготовки. Поєднання інтегрованого навчання та інтерактивних вправ розглядається як особливо вагомий засіб формування іншомовної комунікативної компетентності взагалі та інструментів розвитку усного спонтанного мовлення зокрема. У статті виокремлено функцію ділової гри як засобу формування творчої особистості майбутнього журналіста шляхом опанування іноземної мови; розглянуто проблему розвитку у студентів рефлексії, емпатії, сприйняття, вербального мислення разом із набуттям соціокультурної компетентності. Представлено досвід застосування методів розвитку діалогічного та монологічного мовлення і формування навичок письма. У сучасному суспільстві статус журналістики, як і інших видів ЗМІ, зазнає змін унаслідок посилення ролі Інтернету. Через культурно-етнічну неоднорідність сучасних груп населення дописувачі приділяють більше уваги стилю, ніж прямому інформаційному змісту. Таким чином, для представлення культурно узгодженої, неупередженої інформації в певному засобі масової інформації або надання високоякісного інформаційного медіапродукту читачам потрібно враховувати притаманні різним верствам населення норми соціального етикету, розбіжності у віці, статі, цінностях та соціально-економічному статусі. У контексті впровадження компетентнісного підходу до навчання іноземних мов студентів вищого нелінгвістичного навчального закладу формування та розвиток особистості розглядаються як комплексне завдання навчання іноземних мов майбутніх журналістів.
The issue of efficiency of application the technology of communicative teaching as a means of forming communicative competence of prospective journalists during practical training of the English language for specific purposes is considered. The article focuses on the problem of finding new means of multicultural education of prospective journalists. Putting into practice during ELSP training the combination of integrated learning of interactive exercises are regarded as the particularly significant means of forming communicative competence in general and tools of the oral spontaneous speech development in particular. The article considers the problem of efficiency of the students’ development of reflection, empathy, perception, verbal thinking along with the acquisition of socio-cultural competence. Some experience of application of the methods of dialogical and monologue speech development and formation of writing skills is presented. In modern society, the status of journalism as well as other kinds of mass media is undergoing changes resulting from the increased role of the Internet. more Due to the heterogeneity of nowadays audience, people with different cultural background and ethnicities pay more attention to style then to straight informational content. Thus, for researching and presenting culturally congruent, unbiased information in certain type of mass media or delivering of high-quality media product to the readership or the audience belonging to diverse cultures, reporters and editorial assistants need to be aware of differences in age, gender, religion, practices, values and socioeconomic status of people affected by or involved with a news issue. In the context of implementation the competence-based approach to the foreign language teaching of students of a higher non-linguistic educational establishment, development and formation of multicultural personalities is considered as integrated task of foreign language training of future journalists. Being constant and continuous the process of personal professional development should be influenced by implementation certain interactive communicative activity during practical training of a foreign language for specific purposes.