У статті розкриваються особливості формування толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Здійснено аналіз поняття «толерантність», яке розуміється як прийняття позиції іншої людини. Обґрунтована актуальність формування толерантного ставлення до ВІЛ- позитивних саме у дітей та молоді. Так як цей період є сензетивним для становлення моральної самосвідомості та становлення особистості в цілому.
Окреслено чинники, що впливають на формування толерантного ставлення.
Зокрема, це – макрорівень та макрорівень, що представлені оточенням (сім’я, родичі, друзі) та суспільством. Окреслено напрямки роботи з формування толерантного ставлення, а саме прийняття та розуміння інших людей, вміння позитивно з ними взаємодіяти та створення толерантного середовища в навчальних закладах силами вчителів, соціальних працівників та учнів.
Проаналізовано підходи формування толерантного ставлення: особистісно- орієнтований і практичний. Представлено умови, що будуть сприяти ефективності процесу формування толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей .
The article reveals the peculiarities of forming a tolerant attitude towards AIDS. The analysis of the concept of "tolerance", which is understood as acceptance of the position of another person, was carried out. The relevance of forming a tolerant attitude towards AIDS, namely, children and youth, is substantiated. So, this period is a sensative for the formation of moral self-consciousness and the formation of the person as a whole. The factors influencing the formation of a tolerant attitude are determined. In particular, it is a macro level and a macro level, represented by the environment (family, relatives, friends) and society. The directions of work on the formation of a tolerant attitude are defined, namely the acceptance and understanding of other people, the ability to interact positively with them, and the creation of a tolerant environment in educational institutions by the forces of teachers, social workers and students. The approaches to forming a tolerant attitude are analyzed: personal-oriented and practical, and conditions are presented that will contribute to the effectiveness of the process.