Стаття присвячена аналізу таких понять як «волонтер», «волонтерська діяльність», «волонтерська допомога», «наставництво», «наставник».
Визначається їх взаємозв’язок. Представлено характерні риси волонтерства, такі, як: турбота про людей, солідарність і гуманна корисливість, духовна якість і громадянська чеснота, багате джерело людського досвіду, нові інтелектуальні ресурси, участь і відповідальність як суть активної громадянської позиції, етичний стандарт, забезпечення надійної платформи для відновлення зв’язків між людьми, нове бачення соціальної діяльності. Розглянуто основні характеристики волонтерської діяльності. Обґрунтовано особливості формування особистості студентської молоді та вплив характерних рис волонтерства на нього. Проаналізовано державну програму Німеччини «Добровільний соціальний рік» та визначено її основні завдання.
The paper presents analyzes such basic notions, as «volunteer», «volunteer activities», «volunteer help», «mentor», «mentoring». The author investigates their interconnection. Represents the characteristic features of volunteering, such as caring for people, solidarity and humane selfishness, spiritual quality and civic virtue, a rich source of human experience, new intellectual resources, participation and responsibility as the essence of active civic stance, ethical standard, providing a reliable platform for the re-establishment of relationships between people, a new vision of social activity.
The author analyzes the main characteristics of volunteer activity. Іnvestigates the peculiarities of the formation of the personality of student youth and the influence of the characteristic features of volunteering on him; analyzes the Government program «Voluntary Social Year» in Germany. Submitters the main aspects of this program.