У статті обґрунтовано, що посередництво, як важлива частина соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності, займає значущу роль в ефективному вирішенні конфліктів. Досліджено основні базові стратегії посередництва. Розглянуто посередництво як професійну діяльність соціального педагога, соціального працівника. Проаналізовано сутність конфлікту. Визначено процедуру і технологію посередництва в розв'язанні конфлікту, основні етапи посередництва: підготовчий (допереговорний) етап, етап ведення переговорів, етап пошуку рішення, етап прийняття рішення, завершення переговорів. Розглянуто технологічні пiдходи посередницької діяльності, посередництво (медіацію) як соціально-педагогічну технологію у вирішенні конфліктів в учнівському середовищі.
The article substantiates that intermediary, as an important part of social work and socio-pedagogical activity, plays a significant role in the effective resolution of conflicts. The main basic strategies of intermediary are highlighted. Considered intermediary as a professional activity of social teacher, social worker. The essence of the conflict is analyzed. It is determined the procedure and technology of intermediary in conflict resolution, the main stages of intermediary: preparatory (pre-negotiation) phase, stage of negotiations, the stage of finding a solution, the stage of decision- making, the completion of negotiations. The technological approaches of intermediary situation, intermediary (mediation) as a social-pedagogical technology in solving configurations in the student’s environment are considered.
В статье обосновано, что посредничество, как важная часть социальной
работы и социально-педагогической деятельности, занимает значимую роль в
эффективном решении конфликтов. Исследовано основные базовые стратегии
посредничества. Рассмотрено посредничество как профессиональная
деятельность социального педагога, социального работника. Проанализирована
сущность конфликта. Определена процедура и технология посредничества в
разрешении конфликта, основные этапы посредничества: подготовительный
(допереговорний) этап, этап ведения переговоров, этап поиска решения, этап
принятия решения, завершение переговоров. Рассмотрены технологические
подходы посреднической деятельности, посредничество (медиация) как
социально-педагогическая технология в решении конфликтов в ученической среде