Короткий опис(реферат):
Усвідомлення дитиною власної гідності залежить від прояву
дорослим ціннісного ставлення до неї, що передбачає визнання її найвищою
цінністю, визнання людини в дитині, визнання її людської гідності, яке водночас
неможливе без прагнення дорослого до емоційної близькості з нею, пізнання її
внутрішнього світу.
Досягнення засобами емоційно підтримуючої міжособистісної комунікації
емоційно-ціннісної спільності з дитиною, яку характеризує взаємний інтерес і
позитивне ставлення, емоційна близькість (довіра, прихильність), наявність
спільного на рівні переживань, схильностей, дій, досвіду, цінностей, ставлень є і
умовою і дієвим процесом піднесення людської гідності дитини.
Відчуття дитиною-дошкільником власної гідності не даровано їй від
народження, воно здобувається з досвідом людських взаємин, комунікації, стає
результатом емоційного переживання краси людського вчинку, дії, слова.
Занурення з допомогою слова в ситуації переживання моральних емоцій: турботи,
співчуття, суму, співрадості, співпереживання, пробачення, милосердя, гордості,
поваги, відповідальності, справедливості, – є способом розвитку емоційно-чуттєвої
сфери дошкільника і ознайомлення його зі своїм внутрішнім світом, світом прояву
людської гідності.