Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ability to foster schoolchildren’s ecological literacy as a result of prospective biology teachers’ professional training

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Bilianska, Mariia
dc.contributor.author Yaroshenko, Olga
dc.date.accessioned 2020-12-18T12:38:26Z
dc.date.available 2020-12-18T12:38:26Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier.citation Bilianska, M. Ability to foster schoolchildren’s ecological literacy as a result of prospective biology teachers’ professional training / M. Bilianska, O. Yaroshenko // Problems of Education in the 21st Century. - 2020. - Vol. 78, No. 6. - Pp. 907-919. - doi.org/10.33225/pec/20.78.907 ua
dc.identifier.issn 1822-7864 (Print)
dc.identifier.issn 2538-7111 (Online)
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32503
dc.description.abstract An important role in preventing the negative effects of human impact on the environment is played by environmental literacy, which is connected with developing the ability to use natural resources wisely and reduce waste as well as awareness of the role of the environment for safe and healthy living. The scientific studies on formation of students’ ecological literacy were analyzed. It was revealed that the current state of training future Biology teachers for developing students’ environmental literacy is not efficient. Ability of prospective Biology teachers to form students’ ecological literacy is identified by the unity of value, cognitive and procedural components. Theoretical substantiation of the technology of training future Biology teachers for increasing students’ ecological literacy is carried out. The peculiarity of the technological process is the study of the elective courses “Conducting Ecological Pedagogical Activities”, “Technologies of Environmental Education and Upbringing”, “Methods of Teaching Ecology”, use of interactive teaching methods, combination of training sessions, independent work, practical training, and control measures. Criteria for the formation of each component are students' attitude to the environment and its preservation, the level of knowledge acquisition, the level of mastery of the methods of developing school students’ environmental literacy. A three-level approach to evaluating the results was used. The average level of formation of each component dominated. During the experimental training, statistically significant positive changes in the formation of each component took place. This confirms the feasibility of further implementation of the technology. ua
dc.description.abstract Важливу роль у попередженні негативних наслідків впливу людини на довкілля відіграє екологічна грамотність, що пов’язана із формуванням здатності розумно використовувати природні ресурси, зменшувати кількість відходів, з усвідомленням ролі середовища для безпечного і здорового життя. Проаналізовано наукові праці з формування екологічної грамотності обучающихся. Виявлено, що підготовка майбутніх вчителів біології до формування екологічної грамотності учнів як ключової компетентності малоефективна. Здатність майбутніх учителів біології до формування екологічної грамотності учнів розкрито в єдності ціннісного, когнітивного і процесуального складників. Здійснено теоретичне обґрунтування технології підготовки майбутніх учителів біології до формування екологічної грамотності учнів. Особливістю технологічного процесу є вивчення вибіркових дисциплін «Організація еколого-педагогічної діяльності», «Технології екологічної освіти і виховання», «Методика навчання екології»; використання інтерактивних методів навчання; охоплення навчальних занять, самостійної роботи, практичної підготовки, контрольних заходів. Критеріями сформованості кожного складника обрано ставлення студентів до довкілля і його збереження, рівень засвоєння знань, рівень оволодіння методикою формування екологічної грамотності учнів. Використано трьохрівневий підхід до оцінювання результатів. Вони були близькі за значенням у констатувальному і першому зрізі формувального етапів експерименту, домінував середній рівень сформованості кожного складника. За час експериментального навчання сталися статистично значущі позитивні зміни у сформованості кожного складника. Цим підтверджується доцільність подальшого впровадження обґрунтованої технології. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Lithuania ua
dc.subject ecological literacy ua
dc.subject elective courses ua
dc.subject environmental upbringing ua
dc.subject pre-service biology teachers ua
dc.subject екологічна грамотність ua
dc.subject майбутні вчителі біології ua
dc.subject вибіркові дисципліни ua
dc.subject формування екологічної грамотності ua
dc.title Ability to foster schoolchildren’s ecological literacy as a result of prospective biology teachers’ professional training ua
dc.title.alternative Здатність до формування екологічної грамотності учнів як результат професійної підготовки майбутнього вчителя біології ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу