На основі аналізу нормативно-правових документів щодо здійснення підготовки магістрів музичного мистецтва
визначено, що підґрунтям сучасних стандартів вищої освіти є компетентнісний підхід. Аналіз різних підходів до визначення сутності поняття професійної компетентності майбутнього викладача музичного мистецтва дозволив виявити загальні тенденції трактування цього педагогічного феномену, який визначається дослідницьким спрямуванням
магістерської підготовки, особливостями мистецько-педагогічної діяльності, наявністю художньо-творчих і виконавських форм практичної роботи й специфічними методами музичного навчання як складного багатокомпонентного
утворення, яке ґрунтується на здатності до мистецько-педагогічної діяльності на основі комплексу фахових знань,
умінь, здібностей, психолого-педагогічного й виконавського досвіду, які забезпечують певний результат.
У дослідженні визначено сутність поняття “професійна компетентність майбутнього викладача музичного мистецтва” як інтегративна особистісно-професійна якість, що передбачає здатність магістранта до ефективної музичнопедагогічної, науково-дослідної, виконавської, організаційно-управлінської, культурно-просвітницької та мистецтвознавчої діяльності в умовах динамічних змін і відбиває результат його професійної підготовки, рівень сформованості якостей
і здібностей особистості, ціннісних і мотиваційних установок, знань, умінь, навичок і досвіду діяльності у вищій школі.
У статті обґрунтовано структуру професійної компетентності магістра музичного мистецтва, що представлена мотиваційно-ціннісним, когнітивним, діяльнісним, регулятивно-рефлексивним компонентами. Означені компоненти розкривають
загальні й спеціальні (фахові) компетентності, визначені в освітньо-професійній програмі спеціальності Музичне мистецтво:
методологічна психолого-педагогічна, методична, дослідницька, музикознавча й музично-виконавська компетенції.
In article on the basis of the analysis of standard and legal documents by implementation of training of masters of musical art
it is determined that a basis of modern standards of the higher education is competence-based approach. The analysis of various
approaches to determination of essence of a concept of professional competence of future teacher of musical art allowed to reveal
the general trends of interpretation of this pedagogical phenomenon which is defined by the research direction of master preparation,
features of art and pedagogical activity, existence of art and creative and performing forms of practical work and specific methods
of musical training as the difficult multicomponent education based on ability to art and pedagogical activity on the basis of a complex
of professional knowledge, abilities, abilities, psychology and pedagogical and performing experience which provide a certain result.
In a research the essence of the concept “professional competence of future teacher of musical art” as the integrative personal and professional quality providing ability of the undergraduate to effective musical and pedagogical, research, performing, organizational and administrative, cultural and educational and art criticism activity in the conditions of dynamic changes
which reflects result of its vocational training, formation level is defined.
In article the structure of professional competence of the master of musical art presented motivational and value, cognitive,
activity, regulatory and reflexive by components is proved. The specified components open the general and special (professional) competence, the specialties defined in the educational and professional program Musical art: methodological psychology
and pedagogical, methodical, research, musicological and musical and performing competences