Здатність розуміти та критично оцінювати соціально-економічні процеси, прогнозувати їхній розвиток, пристосовуватися до них та впливати на ці процеси – ось ті завдання, які можна реалізувати завдяки графічній підготовці
майбутнього інженера-викладача. Але традиційні методи, що використовуються вчителем, не забезпечать формування необхідної системи графічних знань, умінь і навичок, не вживаючи заходів для наповнення змісту графічного
навчання учнів творчими завданнями, створюючи можливості для виконання мотиваційної функції, а отже оптимізація навчального процесу. Сьогодні в процесі викладання курсу «Інженерна графіка» вчителі використовують завдання,
розроблені у 1980–1990 роках.
Ми вважаємо за доцільне інтегрувати деякі традиційні теми. Наприклад, ми вивчаємо практичні питання проекційного креслення, перерізи на прикладі складальних одиниць.
Для активізації роботи під час завершення операцій із вивченим матеріалом, необхідно розробити систему вправ,
яка включатиме: вправи, що містять текстовий стан, за допомогою якого починає працювати механізм сприйняття,
уяви та мислення перші хвилини; зміст завдань повинен включати вправи від найпростіших до найскладніших, активізуючи розумову активність учнів у процесі їх виконання; завдання кожної наступної вправи включає фрагмент попередньої, завдяки чому попередній матеріал повторюється і засвоюється; вправи проблемного характеру, що сприяють
розвитку пізнавальних здібностей учнів, такі як: продуктивне мислення; вправи, що містять графічні трансформації
для розвитку просторової уяви та просторового мислення; пошукові вправи, що активізують самостійну роботу на
заняттях; зміст вправ включає всі компоненти графічної роботи, полегшуючи хід їх виконання.
Використання таких завдань допоможе активізувати навчальний процес на заняттях з інженерної графіки, підвищити ефективність самостійної роботи на уроках та вдома, стимулювати пізнавальний інтерес під час виконання
графічних завдань.
The ability to understand and critically evaluate socio-economic processes, predict their development, adapt to them
and influence these processes – these are the tasks that can be realized owing to a graphic training of the future engineer-teacher. But the traditional methods, used by the teacher, will not provide the formation of a necessary system of graphic knowledge,
abilities and skills without taking steps to fill the content of graphic training of students with creative tasks creating opportunities for a motivational function fulfilling and thereby optimizing an educational process. Today, in the process of teaching
the course “Engineering graphics”, teachers use the tasks, developed in 1980–1990.
We consider it appropriate to integrate some traditional themes. For example, we study the practical issues of projection
drawing, cross sections on the example of assembly units.
In order to activate the work during the completion of the operations with the learnt material, it is necessary to develop
a system of exercises, which will include: exercises containing a textual condition by which the mechanism of perception,
imagination and thinking starts to work from the first minutes; the content of tasks should include exercises from the simplest to
the most difficult, enhancing the students’ mental activity in the process of doing them; the task of each next exercise involves
a fragment of the previous one, whereby the previous material is repeated and learnt; exercises of a problematic character
that contribute to the development of students’ cognitive abilities, such as: productive thinking; exercises containing graphic
transformations for the development of spatial imagination and spatial thinking; searching exercises that activate independent
work at classes; the content of exercises includes all the components of the graphic work, facilitating the course of their doing.
The use of such tasks will help to activate an educational process at the engineering graphics classes, increase the efficiency
of independent work at classes and at home, stimulate cognitive interest while doing graphic tasks.