Стаття присвячена проблемі формування артистичних здібностей у студентів педагогічного коледжу на заняттях у фортепіанному класі, зокрема на заняттях із методики музичного виховання та педагогічної практики.
У статті розкрито й теоретично обґрунтовано одне з найважливіших завдань педагогічної науки й практики –
підготовка кваліфікованого фахівця, конкурентоспроможного й мобільного на сучасному ринку освітніх послуг. Основна увага в цьому контексті приділяється розробці ефективних шляхів і засобів професійної музичної підготовки студентів педагогічного коледжу.
Автори статті розглядають артистичні здібності майбутніх вчителів музичного мистецтва як їхню індивідуально-психологічну особливість, прояв багатства внутрішнього духовного світу особистості, вияв творчого художнього
мислення, активності й креативності, педагогічної творчості тощо.
Стаття викладає особливості формування артистичних здібностей у майбутніх вчителів музичного мистецтва,
пропонує комплекс педагогічних умов, ефективних методів і прийомів театральної педагогіки, драмогерменевтики
(синтез артистизму педагогічної праці, соціоігрова педагогіка) й драматизації, спрямованих на розвиток і вдосконалення важливих для майбутнього вчителя музичного мистецтва педагогічних артистичних якостей – художнього
мислення, уваги, творчої уяви, фантазії, творчої активності, вербальних і невербальних способів комунікації, уміння
керувати власним творчим самопочуттям, виразно проявляти емоції на заняттях у фортепіанному класі й під час
публічних виступів, а також у процесі проходження педагогічної практики.
У статті представлена методична модель педагогічного процесу формування артистичних здібностей майбутнього учителя музичного мистецтва, яка містить: мету, завдання, принципи, методи, педагогічні умови, критерії
та рівні сформованості артистичних якостей, показники сформованості артистичних здібностей у студентівпіаністів педагогічного коледжу
The article is dedicated to the problem of formation of artistic abilities of students at piano classes of pedagogical college,
particularly at classes of discipline “Methodics of musical education”.
The article explaines and theoretically substantiates one of the most important questions of pedagogical science and practice – preparation of qualified worker for modern market of educational services. The main task in this context is the development of effective methods and ways of professional musical training for students of a teacher training college.
Authors of the article consider the artistic abilities of future teachers of musical art as their individual psychological feature, the manifestation of the wealth of the inner world of the individual, the manifestation of creative thinking, activity, pedagogical creativity, etc.
The article reveals features of formation of artistic abilities of future musical teachers, offers a complex of pedagogical conditions,
effective methods and techniques of theoretical teaching, pedagogical artistic qualities – artistic thinking, attention, creative imagination,
creative activity, verbal and non-verbal ways of communication, the ability to manage one’s own creative sense, express emotions vividly
at the piano classes and during public performances, as well as while passing pedagogical practice.
The article presents a methodological model of the pedagogical process of the formation of the artistic abilities of the future
musical teacher, which includes: the goal, objectives, principles, methods, pedagogical conditions, criterias and levels of the formation of artistic qualities, indicators of the formation of artistic abilities among pianist students of the pedagogical college.