У статті здійснено теоретичний аналіз запропонованої концепції розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти. Окреслено особливості розв’язання вітчизняними й зарубіжними авторами низки питань побудови концепцій формування професійних компетентностей спеціалістів (С. Артюх,
Л. Банашко, Ю. Вінтюк, М. Ільязова, Б. Крищук, О. Севастьянова, В. Стрельніков, С. Філатов та інші). Наведено відповідні приклади. Проаналізовано наукову літературу, присвячену проблемі дослідження понять “концепція”,
“педагогічна концепція”, окреслено основні ознаки, які характеризують сутність цього поняття. Зазначено варіанти
педагогічних концепцій відповідно до ступеня та рівня концептуальності (науково обґрунтована, науково-теоретична,
прикладна, декларована, концепція-суперечність, емпірична). Підкреслено, що в контексті нашого дослідження запропоновану концепцію розглядаємо як систему поглядів на процес розвитку професійно-педагогічної компетентності
викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти, який аргументує логіку, доцільність і послідовність
в реалізації його сутності й змісту. Схарактеризовано складові компоненти розробленої концепції розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти, до яких віднесено
мету концепції; нормативні документи, на яких базується концепція; робочі визначення, звернення до яких передбачається в концепції (професійно-педагогічна компетентність, професійна компетентність, педагогічна компетентність); методологічні підходи; закономірності й принципи функціонування досліджуваного процесу; розроблену модель
досліджуваного аспекту педагогічного процесу, педагогічні умови ефективного розвитку досліджуваного явища. Зроблено висновок про те, що підвищення вимог до професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти стає нагальною проблемою та умовою розвитку системи неперервної освіти, стимулом оновлення
післядипломної педагогічної освіти. Суттєво підвищити рівень розвитку досліджуваної компетентності на практиці
дозволяє визначення його концептуальних засад відповідно до сучасних реалій вищої освіти.
The article presents a theoretical analysis of the proposed concept for developing professional-pedagogical competency in
lecturers from technical universities. It isolates the peculiarities of how Ukrainian and foreign authors (S. Artiukh, L. Banashko,
S. Filatov, M. Iliazova, B. Kryshchuk, O. Sevastianova, V. Strelnikov, Yu. Vintiuk et al) solve issues related to constructing concepts for developing professional competencies in specialists. Consequently, relevant examples are presented. Besides, the article
analyzes the scientific literature on the study of such terms as “concept”, “pedagogical concept” and identifies the basic features characterizing the essence of these concepts. It indicates variants of pedagogical concepts according to degrees and levels
of conceptuality (scientifically justified, scientific-theoretical, applied, declared, concept-contradiction, empirical).It highlights that
the proposed concept is seen as a system of views on the development of professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines from technical universities, which justifies the logic, feasibility and consistency in the implementation of its
essence and content. Also, the article describes the components of the proposed concept for developing professional-pedagogical
competency in lecturers of professional disciplines from technical universities. They include the aim of the concept; regulatory
documents underlying the concept; working definitions incorporated in the concept (professional-pedagogical competency, professional competency, pedagogical competency); methodological approaches; patterns and principles of how the studied process
operates; the developed model of the studied aspect of the pedagogical process, pedagogical conditions for effective development of the studied phenomenon. The article concludes that increasing the requirements for professional-pedagogical competency
of lecturers from technical universities becomes a topical issue, a prerequisite for developing the system of continuing education
and an incentive to update postgraduate teacher education. One can significantly increase the development level of the studied
competency in practice by defining its conceptual foundations under the modern conditions of higher education.