Метою статті є викладення позитивних результатів Всеукраїнського експерименту “Тьюторський супровід у системі змішаного навчання” щодо застосування обґрунтованої, розробленої та апробованої інноваційної моделі управління закладом загальної середньої освіти на засадах змішаного навчання та тьюторингу, проведеного на базі Приватної школи “Афіни” м. Києва, в якому взяли участь усі учасники освітнього процесу – учні та їх батьки, педагогічні
працівники, зацікавлені особи. У статті зазначається необхідність забезпечення організаційних і психолого-педагогічних умов ефективного тьюторського супроводу в умовах застосування технологій змішаного навчання, а саме: управлінських, матеріально-технічних, кадрових умов, сукупності компонентів педагогічної системи, що містить зміст,
організаційні форми, методи й засоби навчання, характер взаємин між суб’єктами освітнього процесу. У статті
докладно описана інноваційна модель управління закладом загальної середньої освіти на засадах змішаного навчання та тьюторингу, яка ґрунтується на децентралізації управлінських повноважень, варіативності й оптимальній
технологічності змісту, засобів, форм і методів навчання, активному включенні в управлінський процес усіх учасників
освітнього процесу, запровадженні додаткових рівнів внутрішньошкільного управління (тьюторинг) і різнорівневих
ступенів навчання. Визначена роль тьютора в роботі інноваційного навчального закладу, який впроваджує систему
змішаного навчання, а також необхідні функції тьютора: діагностична, функція проєктування, інформаційно-змістовна; організаційно-діяльнісна; рефлексивна; технологічна; мотиваційна; консультативна. Інноваційність запропонованої моделі управління полягає в якісній зміні поведінки всіх учасників освітнього процесу щодо ставлення до
результатів їхньої діяльності – управлінської, педагогічної, навчальної, інвестиційної
The article substantiates the positive results of the All-Ukrainian experiment “Tutoring in a blended learning system”
(2015–2020), which presumed justification, development and implementation of an innovative model of the secondary education
management on the grounds of blended learning and tutoring. The experiment was conducted on the basis of the Private School
“Athens” in Kyiv. All the participants of the educational process took part in it: students and their parents, teachers, interested
persons. The article notes the need to provide organizational, psychological and pedagogical conditions for effective tutoring
in terms of blended learning technologies, namely: management, logistics, staffing, a set of components of the pedagogical
system, which includes content, organizational forms, methods and tools of learning, the nature of the relationship between
the subjects of the educational process. The article describes in detail the innovative model of management of general secondary
education on the basis of blended learning and tutoring, which is based on decentralization of management powers, variability
and optimal adaptability of content, tools, forms and methods of teaching, active involvement of all participants in the educational process. levels of in-school management (tutoring) and different levels of education. The role of the tutor in the work
of an innovative educational institution which implements a system of blended learning is determined, as well as the necessary
functions of the tutor: diagnostic function, design function, informational function; organizational and activity functions; reflexive; technological; motivational; advisory functions.
The innovativeness of the proposed management model lies in a qualitative change in the behavior of all participants in
the educational process in their relation to the results of their activities: management, teaching, learning, investment.