Розкрито теоретико-методологічні основи професійної підготовки майбутніх учителів до естетотерапевтичної діяльності з метою реалізації основних завдань початкової освіти відповідно до Концепціїї Нової української школи. Актуалізується проблема формування готовності майбутнього фахівця до інноваційної діяльності, використання технологій життєтворчості з метою розвитку у молодших школярів загальнолюдських і морально-етичних цінностей, творчого потенціалу, емоційного інтелекту, навчального інтересу до пізнання, бажання вчитися впродовж життя. Визначено естетотерапевтичну діяльність учителя початкової школи як специфічний вид діяльності, що ґрунтується на активізації позитивних емоцій учасників педагогічного процесу, формуванні й підтримці естетичного інтересу в учнів до навчально-пізнавальної діяльності, створенні оптимальних умов для розкриття творчого потенціалу молодших школярів за допомогою різноманітних естетотерапевтичних технологій життєтворчості (казкотерапії, музикотерапії, лялькотерапії, арт-терапії, пісочної терапії, фототерапії, природотерапії, терапії спілкуванням, сміхотерапії, психодрами тощо). Мета естетотерапевтичної діяльності педагога полягає у відновленні природної гармонії дитини з навколишнім світом, створенні емоційно сприятливих умов організації навчально-пізнавальної діяльності молодшого школяра, індивідуально-творчого розвитку учня засобами естетотерапевтичного впливу.
Розкрито роль естетотерапевтичної роботи вчителя початкової школи у забезпеченні суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу для творчої самореалізації особистості на засадах гуманістичного особистісно-орієнтованого підходу. Представлено методичні аспекти організації та проведення практичних занять із курсу “Сучасні технології естетотерапії” на прикладі окремих тем; виявлено та обґрунтовано доцільність використання педагогічного потенціалу естетотерапевтичних технологій (казкотерапії, техніки “Літера мого імені”, музикотерапії, сміхотерапії (“Веселунчики”, “Подаруй посмішку”, “Передай усмішку по колу”, “Посмішка настрою”) у змісті професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.
The article presents theoretical and methodological foundations of vocational training of prospective teachers for aesthetic-therapeutic activities in order to realize the basic tasks of primary education of the New Ukrainian School. In the article, the problem of forming the prospective specialist’s readiness for innovate activity, the use of life-creation technologies with the purpose of development of universal and moral-ethical values, creative potential, emotional intelligence, educational interest in learning, the desire for lifelong learning in primary school pupils is specified. The author defines aesthetic-therapeutic activity of primary school teacher as a specific type of activity, based on the activation of positive emotions of participants of pedagogical process, the formation and maintenance aesthetic interest of pupils in learning and cognitive activity, the creation of optimal conditions for the development of creative potential of primary school pupils by means of various aesthetic-therapeutic life-creation technologies (fairy-tale therapy, music therapy, puppet therapy, art therapy, sand therapy, photo therapy, nature therapy, communication therapy, laughter therapy, psychodrama therapy, etc.). The purpose of aesthetic-therapeutic activity of a teacher is to restore the natural harmony of a child with the outside world, to create emotionally favorable conditions for the organization of learning and cognitive activity of primary school pupils, the individual and creative development of pupils by means of aesthetic-therapeutic influence. The content and purpose of aesthetic-therapeutic activity of a teacher, his/her role in providing of subject-subject interaction of participants of educational process and making psychologically comfortable conditions for creative self-realization of a personality on the basis of humanistic approach are determined. The methods of organizing and conducting practical classes on the course “Modern technologies of aesthetic therapy” by means of an example of specific topics are revealed. The pedagogical potential of aesthetic therapy technologies (fairy-tale therapy, technique “Letter of My Name”, music therapy, laughter therapy (“Cheerleaders”, “Give a smile”, “Give a smile in a circle”, “Smile mood”)) in the content of vocational training of prospective primary school teachers is shown.