Розкрито та обґрунтовано низку педагогічних умов, виконання яких сприяє підвищенню якості професійної підготовки майбутніх фахівців залізничного транспорту в умовах неперервної освіти. Актуальною проблемою сьогодення є пошук шляхів та методів поліпшення якості професійної підготовки фахівців, конкурентоспроможних на міжнародному ринку праці в умовах сучасних світових викликів. Досліджено дефініцію «педагогічна умова», її тлумачення в різних авторів, а також рівні педагогічних умов (І рівень, ІІ рівень). Проаналізовано види педагогічних умов (організаційно-педагогічні, психолого-педагогічні, дидактичні). Розглядаючи підготовку майбутніх фахівців залізничного транспорту як цілеспрямований систематичний процес, виокремлено низку педагогічних умов: організаційно-методичне забезпечення формування готовності майбутніх залізничників до професійної діяльності; формування професійної компетентності майбутніх залізничників засобами особистісно-орієнтованого навчання математики; впровадження інтерактивних методів навчання для підвищення мотиваційного компонента освітньої діяльності, формування самоефективності студентів; використання інфор-маційних технологій у процесі формування готовності майбутніх фахівців залізничного транспорту до професійної діяльності; застосування метода проєктів для підвищення якості підготовки майбутніх фахівців залізничного транспорту. Дані педагогічні умови становлять єдиний комплекс (сукупність), в якому всі умови перебувають між собою в різних лінійних та нелінійних зв’язках, умови є рівноправними. Комплекс педагогічних умов підготовки майбутніх фахівців залізничного транспорту – це сукупність таких обставин освітнього процесу, які виокремлено з урахуванням мети, змісту, форм, методів, спрямовані на досягнення результату – формування фахівця залізничного транспорту, що володіє професійною компетентністю, конкурентоспроможного на світовому ринку праці, здатного до професійного зростання протягом життя. Обґрунтовано вибір кожної педагогічної умови, а також проаналізовано практичні шляхи її реалізації.
The article reveals and substantiates a number of pedagogical conditions, the fulfillment of which contributes to improving the quality of professional training of future railway transport specialists under the conditions of lifelong learning. The urgent problem today is to find ways and methods to improve the quality of professional training of professionals - competitive in the international labor market due to today's global challenges.
The definition of «pedagogical condition», its interpretation by different authors, as well as the levels of pedagogical conditions (level I, level II) are investigated. The types of pedagogical conditions (organizational and pedagogical, psychological and pedagogical, didactic) are analyzed. Considering the preparation of the future specialists of railway transport as a purposeful systematic process, a number of pedagogical conditions were distinguished: organizational and methodological provision of formation in future railways workers readiness for professional activity; formation of professional competence of future railway specialists by means of personal-oriented teaching of mathematics; introduction of interactive teaching methods to increase the motivational component of educational activity, formation of students' self-efficacy; usage of information technologies in the process of forming the future readiness of railway specialists for professional activity; application of the project method to improve the quality of the future railway specialists’ training. These pedagogical conditions constitute a single complex (set) in which all conditions are interconnected in different linear and nonlinear relations; all the conditions are equal. The complex of pedagogical conditions for the future railway transport specialists’ training is a set of such circumstances of the educational process, which are distinguished with regard to the purpose, content, forms, methods and aimed at achieving the result - formation of a railway transport specialist with professional competence, who is able to be competitive on world labor market and continue life-long professional growth.
The choice of each pedagogical condition is substantiated, as well as practical ways of its realization are analyzed.