Розкривається питання ефективної взаємодії закладів освіти з батьками, які виховують дитину з інвалідністю.
В умовах сьогодення в українському суспільстві актуалізується потреба такої співпраці за допомогою різноманітних
технологій. Інформаційно-комунікаційні технології міцно входять в усі сфери життя людини, також це стосується
й освітнього процесу. Взаємодія учасників освітнього процесу – необхідна умова повноцінного й гармонійного розвитку дітей, оскільки узгодженість між фахівцями й батьками шляхом системного використання очних і дистанційних
форм роботи є запорукою цілісного впливу на особистість та отримання ефективних результатів освітньо-виховного
впливу. У фокусі уваги фахівців значне місце посідає питання визначення актуальних потреб і труднощів у батьків,
які підсилюються нозологією дитини з особливими освітніми потребами й визначають траєкторію зазначеної взаємодії. У контексті теми розкрито можливості впровадження нових форм і методів взаємодії з батьками за допомогою
інформаційно-комунікаційних технологій. Проведено дослідження у формі опитування з метою виявлення актуальних
потреб, проблемних питань, ситуацій, з якими стикаються батьки дітей з особливостями психофізичного розвитку.
Проаналізовано, що батьки зазначеної категорії дітей потребують додаткової інформації з питань виховання, навчання
та догляду; поза закладом освіти залишаються в ситуації ізоляції, відчувають стрес і напруженість. Основні види підтримки респонденти отримують в закладах дошкільної освіти, приватних корекційно-розвивальних психологічних установах і центрах соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді. Презентовано рисунки й наведено приклади відповідей респондентів щодо отримання ними освітніх послуг у “Центрі розвитку дитини “Я+сім’я”, що виступив експериментальною
базою. У результаті дослідження виокремлено спектр проблем, який властивий батькам дітей з особливими освітніми
потребами та який потребує пильної уваги профільних фахівців у тісній міждисциплінарній взаємодії. Визначено основні
форми ефективної взаємодії з батьками з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
The article reveals the issue of effective interaction of educational institutions with parents raising a child with disabilities.
In today’s conditions, the need for such cooperation with the help of various technologies is actualizing in the Ukrainian society.
Information and communication technologies (ICT) are firmly embedded in all spheres of human life, as well as in the educational process. Interaction of participants in the educational process is a necessary condition for full and harmonious development of children, as coordination between professionals and parents through the systematic use of face-to-face and remote forms
of work is a guarantee of holistic impact on the individual and effective educational results. In the focus of attention of specialists is a significant issue of determining the current needs and difficulties of parents, which are exacerbated by the nosology
of the child with special educational needs (PD) and determine the trajectory of this interaction. In the context of the topic,
the possibilities of introducing new forms and methods of interaction with parents with the help of ICT are revealed. The
research was conducted in the form of a survey in order to identify current needs, problematic issues, situations faced by parents
of children with special needs. It is analyzed that parents of this category of children need additional information on education,
training and care; outside the educational institution remain in a situation of isolation, feel stress and tension. Respondents
receive the main types of support in preschool education institutions, private correctional and developmental psychological
institutions and centers of social services for families, children and youth. Drawings are presented and examples of respondents’
answers about receiving educational services at the Center for Child Development “I + Family”, which acted as an experimental base. The study highlights a range of problems that are inherent in the parents of children with SEN, and which requires
close attention of professionals in close interdisciplinary interaction. The main forms of effective interaction with parents with
the use of information and communication technologies are identified.