У статті розглянуто законодавчі аспекти забезпечення вільного вибору навчальних дисциплін майбутніми педагогами професійного навчання. На основі проведеного дослідження визначено рівень задоволеності студентів від організації
процесу отримання інформації про майбутні вибіркові дисципліни. Аргументовано необхідність використання маркетингового підходу до інформування студентів про дисципліни вибіркової частини як можливість організації освітнього
процесу на принципах студентоцентризму. Розкрито поняття “маркетинг освітніх послуг”, “інструменти педагогічного маркетингу”. Для ефективної організації освітнього процесу в напрямку інформування майбутніх педагогів професійного навчання щодо вибіркових дисциплін автором запропоновано перелік інструментів педагогічного маркетингу. Серед
них: 1) анкета (опитувальник); 2) інформаційна брошура та відеопрезентації описів вибіркових дисциплін; 3) рекламний
відеоролик викладача із запрошення на вибіркову дисципліну; 4) event-маркетинг (проведення відкритих зустрічей з викладачами вибіркових дисциплін); 5) трайвертайзінг (доступ до відеозаняття викладача); 6) електронний маркетинг із
використанням інструменту сторітелінг; 7) персональний брендинг. Застосування маркетингового підходу до організації процесу вільного вибору навчальних дисциплін майбутніми педагогами професійного навчання враховує зацікавленість
всіх учасників: студент отримує повну та ґрунтовну інформацію про предмети; викладач вибіркових дисциплін – удосконалює свої м’які навики “soft skills” та працює зі студентами, які мають мотивацію до навчання; заклад вищої освіти
дотримується принципів студентоцентризму, що є привабливим для майбутніх абітурієнтів.
The article considered the legislative aspects of ensuring the free choice of educational disciplines by prospective vocational
training teachers. Based on the study there was determined the level of students' satisfaction with the organization of the process
of obtaining information about the future elective disciplines. The necessity of using the marketing approach in informing
students about the discipline of the elective part as an opportunity to organize the educational process on the principles
of student-centeredness is reasoned. The concepts of "marketing of educational services", "tools of pedagogical marketing"
are revealed. The list of pedagogical marketing tools has been proposed for the effective organization of the educational
process in the direction of informing prospective vocational training teachers about elective disciplines. Among them are:
1) a questionnaire to determine the wishes of students; 2) an information brochure and video presentations describing elective
disciplines; 3) an advertising teacher’s video from the invitation to the elective discipline; 4) an event-marketing (holding
open meetings with teachers of elective disciplines); 5) tryvertising (access to the introductory video lesson of the teacher);
6) an electronic marketing using the storytelling tool; 7) a personal branding. The application of the marketing approach
the organization of the process of free choice of educational disciplines by prospective vocational training teachers takes into
account the interest of all participants: the student receives complete and thorough information about the subjects; the teacher
of elective subjects improves his “soft skills” and works with students who are motivated to study; the higher educational
institution adheres to the principles of student-centeredness, which is attractive for future entrants