Аналізується актуальна педагогічна проблема підвищення ефективності професійної підготовки фахівців і майбутніх офіцерів Збройних сил України зокрема. В основі побудови та забезпечення ефективного функціонування системи військової освіти України, реалізація завдань якої відбувається у вищих військових навчальних закладах, лежить вітчизняний педагогічний досвід підготовки офіцерських кадрів, досвід професійної підготовки офіцерів провідних країн-членів НАТО з урахуванням тенденцій і напрямів її розвитку, викликів і загроз національній безпеці держави й об’єктивних потреб щодо рівня професійної готовності майбутнього офіцера до самостійного виконання передбачених посадою функціональних обов’язків. Акцентовано увагу на потребі пошуку шляхів забезпечення належного рівня сформованості професійної суб’єктності майбутнього офіцера як передумови його успішної професійної діяльності. Професійну суб’єктність визначено інтегрованим показником відповідності рівня професійної підготовленості майбутнього офіцера потребам майбутньої військово-професійної діяльності.
Визначено, що нагальна потреба цілеспрямовано формувати й актуалізувати суб’єктні якості майбутнього офіцера з метою оптимальної реалізації інтелектуального, професійного та суб’єктного видів потенціалу як суб’єкта військово-професійної діяльності згідно з очікуваним результатом його професійної підготовки у ВВЗО визначає фор-мування професійної суб’єктності, безпосереднім проявом якої є готовність бути повноправним суб’єктом, сприймати суб’єктність інших військовослужбовців, цілеспрямовано її формувати і транслювати в професійній діяльності. Проблема формування професійної суб’єктності як основи особистісного та професійного розвитку майбутніх офіцерів, створення умов перетворення особистості курсанта на суб’єкт військово-професійної діяльності, як наслі-док, становлення особистості військовим професіоналом є актуальною в сучасній педагогіці й потребує пошуку шляхів її вирішення. Оптимальним варіантом розв’язання обумовленої проблеми визначено розроблення Концепції формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних сил України, що сприятиме розумінню, трактуванню, виявленню та реалізації ідей її побудови й забезпеченню функціонування.
The article analyzes a topical pedagogical problem of increase of efficiency of professional training of future officers of the Armed forces of Ukraine in particular. In constructing and ensuring the effective functioning of the military education system of Ukraine, which occurs in IT, is a domestic educational experience of officer training, use of experience of professional training of officers of the leading countries-members of NATO, taking into account the trends and directions of its development, challenges and threats to the national security of the state and of objective needs to the level of professional readiness of the future officers to perform prescribed job duties. Attention is accented on the necessity of finding ways to ensure an appropriate level of formation of professional subjectivity of future officer as a prerequisite for successful professional activity, which is considered an integrated indicator of conformity of level of professional readiness of the future officers to the needs of the future military profession. It is determined that the urgent need to purposefully create and update the subjective qualities of the future officer with the purpose of optimal realization of intellectual, professional and subjective types of potential as a subject of military-professional activity expected result of professional training at the University determines the formation of the professional subjectivity, the immediate manifestation of which is the willingness to be a full subject, to perceive the subjectivity of the other soldiers, specifically to form and to broadcast their activities. The problem of formation of professional subjectivity as the Foundation of personal and professional development of future officers, the creation of conditions of transformation of the personality of students on the subject of military-professional activity and, as a consequence, identity formation as a military professional, is very important in modern pedagogy and requires a search for solutions. The optimal solution to the defined problem identified in the development of the Concept of formation of professional subjectivity of future officers of the Armed forces of Ukraine, which will contribute to the understanding, interpretation, identification and implementation of new ideas of its construction and functioning of.