Розглянуто особливості впровадження у вищу педагогічну освіту компетентнісного підходу, практико-орієнтований
характер якого налаштовує на перехід від здобуття студентами теоретичних знань до формування умінь їх цілеспрямовано застосовувати у різноманітних практичних ситуаціях, котрі моделюють майбутню професійну діяльність і фахові
обов’язки вчителя. Проаналізовано різні тлумачення змісту поняття “компетентність”, сконцентровано увагу на тому,
що недоцільно ототожнювати компетентності, які студент здатен продемонструвати після завершення навчання за
освітньою програмою, зі здобутими знаннями, вміннями, навичками. Визначено актуальність професійної підготовки
вчителів інформатики, спрямованої на формування професійної та методичної компетентностей, володіння якими повинно стати для здобувачів вищої освіти орієнтиром у конструюванні індивідуальної траєкторії кваліфікованого становлення в обраній професії. Наголошується на тому, що компетентнісна парадигма лише у доцільному поєднанні із кращим
надбанням минулого досвіду вітчизняної освіти й основних положень діяльнісного, особистісно-орієнтованого, системного та інших підходів покращує якість професійної підготовки вчителів інформатики. Спираючись на те, що компетентності, якими має оволодіти студент після завершення навчання за освітньою програмою, є узагальненням його
когнітивного, особистісного та предметно-практичного досвіду, наведено зразки програмних результатів за освітньою
програмою “Середня освіта (інформатика)” бакалаврського рівня вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету (РДГУ). Перелік загальних і професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики повинен
добиратися з урахуванням Національної рамки кваліфікацій, посадових завдань та обов’язків учителя, предметного поля
його професійної діяльності у загальноосвітніх закладах загальної освіти.
Peculiarities of introduction of the competence approach in higher pedagogical education are considered, practice-oriented
nature of which adjusts to the transition from the acquisition of theoretical knowledge by students to the formation of skills to
apply them purposefully in a variety of practical situations, which simulate the future professional activity and professional
responsibilities of a teacher. Different interpretations of the meaning of the concept of “competence” are analyzed, attention is
focused on the fact that it is not advisable to equate the competencies that the student is able to demonstrate after graduation
from the educational program with the acquired knowledge, skills, abilities. The relevance of professional training of computer
science teachers, aimed at the formation of professional and methodological competence, is determined, possession of which
should become a reference point for higher education seekers in constructing an individual trajectory of qualified formation in
the chosen profession. It is emphasized that the competence paradigm only in the appropriate combination with the best acquisition of past experience of national education and the basic provisions of activity, personality-oriented, systemic and other
approaches improves the quality of professional training of computer science teachers. Based on the fact that the competencies
that a student must master after graduation from the educational program is a generalization of his cognitive, personal and subject-practical experience, samples of program results for the educational program “Secondary education (computer science)”
bachelor’s degree of higher education of Rivne State University for the Humanities are given. The list of general and professional competencies of future computer science teachers should be selected taking into account the National Qualifications Framework, job tasks and responsibilities of the teacher, the subject field of his professional activity in general education institutions.