Проаналізовано процес запровадження профільного навчання в шкільну освіту України в період з 2000-х років XXІ століття й по сьогодення. Наведено перелік нормативних документів, що регламентують реформи освіти й загальної середньої освіти в Україні, а саме: Постанову Кабінету Міністрів “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання” (2000 рік); Національну доктрину розвитку освіти (2001 рік); Концепцію профільного навчання у старшій школі (2003 рік); Закон України “Про загальну середню освіту” (2017 рік); Національну стратегію розвитку освіти на період до 2021 року (2013 рік); План пріоритетних дій Уряду до 2020 року (2017 рік). Визначено особливості протікання процесу профілізації змісту навчання в старшій загальноосвітній школі. Окреслено пріоритетні завдання щодо запровадження профільного навчання в шкільну освіту України, які наведені в цих документах. Охарактеризовано профілі навчання в старшій школі, як-от: науковий; прикладний; художньо-естетичний; спортивний. Описано тенденції втілення профільного навчання в освітній процес шкільної освіти України. Проаналізовано проект Типового навчального плану для учнів 10–11 класів, що пропонує суттєво іншу систему створення навчального плану для школи. Представлено інформацію щодо інтеграції вузьких спеціалізованих шкільних навчальних предметів в один, серед яких розрізняють такі: “Людина і суспільство”, “Людина і світ”, “Людина і природа”. Проаналізовано перспективні ідеї щодо запровадження та розвитку профільного навчання в освіту старшокласників. Окреслено структуру профільної середньої школи. Наведено перелік закладів середньої освіти, що здійснюють підготовку учнів за професійним спрямуванням.
The article analyzes the process of introduction of profile education in school education of Ukraine in the period from the 2000s of the XX century to the present. The list of normative documents regulating the reform of education and general secondary education in Ukraine, in particular: The Cabinet of Ministers Resolution “On the Transition of General Educational Institutions to a New Content, Structure and 12-Year Study Period” (2000); The National Doctrine of Educational Development (2001); “Concept of profile education in high school” (2003); Law on General Secondary Education (2017); National Strategy for the Development of Education for the Period until 2021 (2013); Government's Priority Action Plan for 2020 (2017). The peculiarities of the course of profiling of the content of education in the senior secondary school are determined. Priority tasks for introduction of profile education in school education of Ukraine, which are given in these documents, are outlined. The profiles of teaching in high school are characterized as: scientific; applied; artistic and aesthetic; sports. The tendencies of implementation of profile training in the educational process of school education of Ukraine are described. The project of a typical curriculum for students in grades 10–11 has been analyzed, which offers a significantly different system of creating a curriculum for the school. Information on the integration of narrow specialized school subjects into one is presented. Among them are: “Man and society”, “Man and world”, “Man and nature”. Perspective ideas on introduction and development of profile education into the education of high school students are analyzed. The structure of the profile high school is outlined. The list of secondary education institutions providing training for vocational students is given.