Стаття присвячена визначенню розкриттю можливостей самостійної роботи у формуванні професійної готовності майбутніх вчителів фізичної культури до виховання патріотичних цінностей учнівської молоді. Розкривається
значущість виконання в межах самостійної роботи комплексу творчих завдань, здійснення проектування комплексу
заходів з формування патріотичних цінностей учнівської молоді використовуючи потенціал фізичної культури і спорту,
написання рефератів та курсових робіт. Визначено доцільність залучення студентів на кожному з етапів реалізації
системи професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування патріотичних цінностей учнівської молоді до активних дій в процесі самостійної роботи, а саме: написання твору-роздуму на теми «Патріотизм, як
особистісна та суспільна цінність»; «Українські традиції у формуванні патріотичних цінностейучнівської молоді»;
«Формування патріотичних цінностей в школярів в педагогічній практиці видатного педагога-гуманісті В.О. Сухомлинського» та ін.; здійснення проектування процесу формування патріотичних цінностей учнівської молоді в умовах
загальноосвітнього навчального закладу; дослідження ступеню сформованості патріотичних цінностей в різних регіонах області, в якій знаходиться заклад освіти; здійснення аналізу навчальної програми предмету «Фізична культура»
для загальноосвітніх навчальних закладів в контексті визначення ступеню їх спрямованості на формування патріотичних цінностей учнівської молоді тощо. Порівняння експериментальних та контрольних груп (за всіма критеріями:
науково-теоретичний; практичний; психологічний) до та після експерименту за зваженим середнім дозволило встановити ефективність запроваджених в процесі самостійної роботи заходів в контексті підвищення рівня професійної
готовності майбутніх вчителів фізичної культури до виховання патріотичних цінностей учнівської молоді.
The article is devoted to the opening of opportunities of independent work in education of professional readiness of future
teachers of physical culture to education of patriotic values of student youth. It is revealed the significance of performing
a set of creative tasks within the independent work, implementation of designing a set of measures of formation of patriotic
values of student youth, using the potential of physical culture and sports, writing essays and term papers. Was determined
the expediency of involving students at each stage of implementation of the system of professional training of future physical
education teachers to formation patriotic values of student youth to active performance in the process of independent work,
namely: writing a thought-provoking work on the topic: «Patriotism, as a personal and social value»; «Ukrainian traditions in
the formation of patriotic values of students youth»; « Formation of patriotic values of schoolchildren in pedagogical practice
outstanding teacher-humanist V.О. Sukhomlinsky» and other; implementation of designing the process of formation of patriotic
values of students youth in the conditions of general educational institution; study of the degree of formation of patriotic values
in different regions of the area, in which the educational institution is located; implementation of analysis of the curriculum
of the subject «Physical culture» for the general educational institution in the context of determining the degree of their focus
on formation of patriotic values of students youth and other.Comparison of experimental and control groups (by all criteria:
scientific-theoretical; practical; psychological) before and after the experiment for the weighted average allowed to establish
the effectiveness of the measures introduced in the process of independent work in the context of increasing level of professional
readiness of future teachers of physical culture to education of patriotic values of student youth.