Проаналізовано особливості емоційного стану дітей із ментальними розладами. Розглянуто такі феномени, як:
прояви агресивної та аутоагресивної поведінки, дитяча тривожність, стійкість емоційних станів у дітей із різними
нозологіями.
Висвітлюються особливості емоційних станів та емоцій, їхні відмінності та взаємозв’язок. Емоційні стани – це
вид психічних станів, є тривалими та ґрунтуються на емоціях. Емоції – це відповідь психіки на інформацію, подразники, ситуації, тісно пов’язані із психофізичними особливостями індивіда. Розкрито структуру емоцій, їхню природу
та зв’язок із нейромедіаторами. Ментальні порушення впливають на емоційну сферу, змінюючи процес сприйняття
світу, реагування на нього та можливість адаптуватися. Діти з такими порушеннями мають труднощі в комунікації,
навчанні, їм складніше пройти процес соціалізації У статті подано результати дослідження, метою якого став аналіз емоційних станів у дітей із ментальними
порушеннями та виявлення наявності ознак агресивності та тривоги. З метою підвищення інформативності було
використано певні методи наукового дослідження: аналіз наукових публікацій, анкетування. Респондентами анкетування були психологи комунального дошкільного навчального закладу “Центр розвитку дитини “Я + сім’я” та батьки
дітей, котрі мають ментальні порушення. Проаналізовано методи та техніки роботи психологів із дитячою агресивністю, тривогою. Ще одним напрямом дослідження було виявлення кореляції між рівнем тривоги й агресивності
у дітей і їхніми нозологіями. Досліджено питання компетентності батьків щодо роботи з дітьми, їхніми агресивними
та тривожними проявами. Було виявлено, що більшість опитаних батьків, котрі мають дітей із ментальними порушеннями, вважають агресивність небажаним станом і мають досить низький рівень компетентності, але бажають
підвищити рівень знань і вмінь із цієї теми.
The article analyzes the features of the emotional state of children with mental disorders. The following phenomena are considered in this scientific work: manifestations of aggressive and autoaggressive behavior, children’s anxiety, stability of emotional
states in children with different nosologies. The article highlights the features of emotional states and emotions, their differences
and their relationship, namely: emotional states are a type of mental state, are long-lasting and based on emotions. Emotions are
the mental response to information, stimuli, situations, they are closely related to the psychophysical characteristics of the individual. The structure of emotions, their nature and connection with neurotransmitters are revealed. Mental disorders affect the emotional sphere, changing the process of perception of the world, response to it and the ability to adapt. Children with these disorders
have difficulties in communication, learning, it is more difficult for them to go through the process of socialization.
The article presents the results of a study aimed at analyzing emotional states in children with mental disorders and identifying signs of aggression and anxiety. In order to increase the informativeness of the study, certain methods of scientific research
were used: analysis of scientific publications on this topic, questionnaires. The respondents of this questionnaire were psychologists of the municipal preschool educational institution “Child Development Center “I + family”. and parents of children with
mental disorders. Methods and techniques of work of psychologists with child aggression, anxiety are analyzed. In the scientific
work, another area of research was to identify the correlation between the level of anxiety and aggression in children and their
nosologies. The issue of parents’ competence in working with children, their aggressive and disturbing manifestations has
been studied. It was found that most of the interviewed parents who have children with mental disorders consider aggression
an undesirable condition and have a fairly low level of competence. It was also found that almost all parents should be willing
to improve their knowledge and skills on this topic