Стаття стосується проблеми навчально-методичного забезпечення процесу навчання української мови як іноземної.
Основною формою навчальної діяльності студентів у медичних закладах вищої освіти із дисципліни “Українська мова як
іноземна” є практичне заняття. Практичні заняття у ЗВО передбачають детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни з викладачем і формування вміння та навичок їх практичного застосування шляхом
індивідуального виконання студентом сформульованих завдань і вирішення ситуаційних задач. Представлено методичну
розробку практичного заняття з української мови як іноземної “Місяці. Пори року” для викладачів закладів вищої освіти.
Хід заняття структуровано згідно з вимогами до практичних занять у вищій школі й адаптовано до комунікативних потреб чужоземних студентів, які навчаються в Україні. Структура заняття містить пять етапів: організаційну частину, засвоєння лексико-граматичного матеріалу до теми, виконання тренувальних вправ, роботу з текстом,
поточний контроль. Змістове наповнення відповідає програмі навчальної дисципліни “Українська мова як іноземна”,
завдання побудовано з урахуванням програмних вимог і підпорядковано меті дисципліни – забезпеченню базових комунікативних потреб чужоземних студентів у побутовій і навчально-професійній сферах. Розроблена система вправ
призначена для формування та розвитку різних видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання та письма).
Знання лексики на позначення місяців і пір року, засвоєння порядкових числівників і правил їх уживання у мовленні, відповідь на запитання КОЛИ? з використанням назв місяців і пір року, вдосконалення навичок читання тексту в межах
актуальної теми дозволяють забезпечити реалізацію комунікативних потреб іноземних студентів у різних сферах
спілкування: побутовій, соціально-культурній, офіційно-діловій, навчально-професійній.
The article deals with the problem of educational and methodological support of the teaching process for the subject
“Ukrainian as a foreign language”. The main form of students educational activity at the higher medical institutions for this
subject is a practical. The practicals at the higher schools provide detailed analysis of some theoretical provisions of the subject
by a teacher and students, the formation of skills and abilities of their practical application by individual performance of student-formulated tasks and solving situational problems. It has been presented the methodical guidance of a practical class on
the Ukrainian language as a foreign language “Months. Seasons of the year” for the teachers of higher schools.
The course is structured according to the requirements for practical classes at the higher educational establishments
and adapted to the communicative needs of foreign students who are studying in Ukraine. The structure of the lesson contains
five stages: organizational part, mastering the lexical and grammatical material on the topic, performing training exercises,
working with the text, current control. The content corresponds to the curriculum of the subject “Ukrainian as a foreign language”, the task is created taking into account the program requirements and the purpose of the discipline in order to provide
basic communicative needs of foreign students in everyday and educational spheres. The developed system of exercises is
designed for the formation and development of various types of speech activity (listening, speaking, reading and writing).
Knowledge of vocabulary to indicate the months and seasons of the year, learning ordinal numbers and the rules of their use
in speech, the answer to the question WHEN? using the names of months and seasons, improving the skills of reading the text
within the current topic allow to ensure the realization of communicative needs of foreign students in various fields of communication: everyday, social and cultural, official and business, educational and professional ones.