Аргументовано, що реформаційні тенденції в медичній сфері зумовлюють оновлення системи професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи. Вибір напрямів удосконалення навчання студентів означеної спеціальності передбачає створення в медичному коледжі такого освітнього середовища, у якому поєднуватимуться різні чинники: формування в майбутніх медичних сестер стійких мотивів професійного становлення як компетентних і висококваліфікованих фахівців на основі усвідомлення професійних цінностей і власного потребоособистісного зростання; вплив на особистість студента оптимальних педагогічних засобів і технологій навчання з використанням сучасного навчально-методичного забезпечення, оновленого змісту навчального матеріалу, педагогічної майстерності педагогічного корпусу медичного коледжу; інтеграція теоретичної та практичної підготовки студентів з метою вироблення необхідних умінь і навичок, які свідчитимуть про готовність майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи до роботи за фахом; усвідомлення студентами своєї професійної ідентичності з професійною діяльністю молодшого сестринського персоналу тощо. Означені характеристики враховано у визначенні таких педагогічних умов професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи, як створення мотиваційно-ціннісного професійно зорієнтованого освітнього середовища в медичному коледжі; спрямування компетентнісного підходу на забезпечення міждисциплінарно-інтегративної теоретичної підготовки; конвергенція інтерактивного, проблемного й симуляційного навчання в праксеологічній підготовці майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи; формування професійної ідентичності в професійно мобільних майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи. Узагальнено, що оновлення системи професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи передбачає розроблення, методичне забезпечення та реалізацію оптимальних педагогічних умов, які сприятимуть створенню такого освітнього середовища, у якому в студентів медичних коледжів формуватимуться чітко визначені ознаки сучасного фахівця, що свідчать про його готовність до професійної діяльності.
The article argues that reformation tendencies in medical field cause the renewing of the system of vocational training of future junior specialists in nursing. Choose of directions of improvement of training of students of a certain specialty involves creation in medical college of such an educational environment in which different factors will be combined: formation of stable motives of becoming both competent and highly qualified specialists in future nurses on the basis of cognition of professional qualities and own needs for personal growth; influence on the student’s personality of optimal pedagogical means and technologies of teaching with using modern educational and methodical provision, updated content of educational material, pedagogical masteryof the pedagogical corps of medical college; integration of theoretical and practical training of students with a purpose of developing necessary abilities and skills, which will indicate the readiness of future junior specialists in nursing to work in the specialty; students’ awareness of their professional identity with the professional activities of junior nursing staff, etc.
The defined characteristics have been taken into account in the definition of the following pedagogical conditions of vocational training of future junior specialists in nursing: creation of motivational-valuable professionally oriented educational environment in medical college; direction of competence approach to ensuring interdisciplinary and integrative theoretical training; convergence of interactive, problematic and simulation study in praxeological training of future junior specialists in nursing; formation of professional identity in professionally mobile future junior specialist in nursing. It has been generalized that updating of the system of vocational training of future junior specialists in nursing provides the development, methodical support and realization of optimal pedagogical conditions that will contribute to the creation of such educational environment, in which among the medical colleges students well-defined characteristics of modern specialist, indicating his/her readiness to professional activities will be formed.