В умовах реалізації особистісної парадигми освіти пріоритетним стає не тільки професійний, а насамперед особистісний розвиток майбутніх учителів. З метою вирішення суперечностей, що виникають в умовах постійно зростаючих вимог до якості освітніх послуг, актуальним є пошук шляхів удосконалення підготовки майбутніх учителів в акмеологічному розумінні, яка спрямована на саморозвиток і самореалізацію в професійній діяльності. З огляду на теоретичні результати дослідження підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності, виокремлено її критерії (операційно-творчий, регулятивно-настановний і мотиваційно-конантивний) і відповідні до них показники. Так, показниками операційно-творчого критерію підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності є такі: сформованість стилю самоактуалізації; розвиток творчого потенціалу; розвиток творчої активності; уміння визначати себе в педагогічній діяльності. Показниками регулятивно-настановного критерію підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності обрано такі: прагнення до успіху в педагогічній діяльності; рівень суб’єктивного контролю; наявність вольових якостей; наявність знань і вмінь із саморегуляції; сформованість рефлексивних умінь; уміння здійснювати самооцінку. До третього, мотиваційно-конативного, критерію підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності зараховано такі показники, як мотивація на професійно-педагогічну діяльність; розвиненість емпатії; наявність педагогічного мислення; усвідомлення значущості педагогічної діяльності; настанова на саморозвиток. Наголошено, що обґрунтовані в дослідженні критерії з відповідними показниками дають змогу визначити рівні підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності.
In the context of the implementation of the personal educational paradigm, not only the professional but first and foremost the personal development of future teachers becomes a priority. In order to resolve the contradictions that arise in the face of ever-increasing demands on the quality of educational services, it is important to find ways to improve the training of future teachers in acmeological sense, which is aimed at self-development and self-realization in professional activity. According to the theoretical results of the investigation of future physical training teachers’ preparedness for professional activity its criteria and the relevant indicators were distinguished. The determined criteria of such preparedness are as follows: operational-creative, adjustment-regulatory and motivational-conative. The indicators of operational-creative criterion of future physical training teachers’ preparedness for professional activity are as follows: formation of self-actualization style; development of creative potential; development of creative activity; ability to define oneself in pedagogical activity. The determined indicators of the adjustment-regulatory criterion are such as: endeavour at success in teaching activities; the level of subjective control; availability of volitional qualities; availability of knowledge and skills in self-regulation; the formation of reflexive skills; the ability to exercise self-esteem. The motivational-conative criterion of future physical training teachers’ preparedness for professional activity includes such indicators as: motivation for professional and pedagogical activity; the development of empathy; presence of pedagogical thinking; awareness of the importance of pedagogical activity; self-development guidance. The criteria with relevant indicators grounded in the study provide the opportunity to identify the level of future physical training teachers’ preparedness for professional activity.