У статті сформульовано основні педагогічні принципи розвитку творчості майбутніх учителів математики в процесі фахової підготовки, оскільки обґрунтування теоретичних основ фахової підготовки майбутніх учителів математики вимагає визначення її теоретичних засад (педагогічних законів, закономірностей, принципів, правил, умов тощо). Пов’язано це з тим, що цей процес є відкритим (інформаційно-освітнім середовищем, що має безліч зв’язків із соціальним та освітнім простором і самостійно розвивається в процесі взаємодії із зовнішнім середовищем), соціально-динамічним (функціонує відповідно до законів суспільного розвитку) та водночас цілісним (складаючись із багатьох складників, володіє системними інтегративними якостями й функціонує як цілісний конструкт). Отже, процес розвитку творчості майбутніх учителів математики керується разом із загальними педагогічними (науковості навчання; зв’язку навчання із життям, систематичності й послідовності в освіті; доступності навчання; наочності навчання; міцності, усвідомленості й дієвості результатів навчання, виховання й розвитку тощо) такими принципами: взаємозумовленості освіти й творчого розвитку особистості, самоорганізації, узгодження розвитку здобувачів з власними тенденціями розвитку, креативності, діагностики, оптимальності, варіантності, доповнення, фасилітації, розвивального й виховного навчання, професійної мобільності, інформатизації (комп’ютеризації) навчання, професійної спрямованості навчання, модульності навчання тощо, сутність яких висвітлено в статті.
Указані принципи мають загальний характер і спрямовані на реалізацію концепції розвитку творчості майбутніх учителів математики в процесі фахової підготовки, а подальший напрям дослідження вбачаємо в обґрунтуванні методичного супроводу розвитку творчості майбутніх учителів математики з урахуванням розглянутих педагогічних закономірностей і принципів, які дають змогу розробити його більш дієвим та ефективним.
The article describes the main pedagogical principles for the development of creativity of future mathematics teachers in the process of professional training, as the substantiation of theoretical bases of professional training of future mathematics teachers requires the definition of its theoretical principles (pedagogical laws, laws, principles, rules, conditions, etc.). This is due to the fact that this process is open (information and educational environment, which has many connections with the social and educational space and develops independently in the process of interaction with the external environment), socio-dynamic (functioning in accordance with the laws of social development) and at the same time holistic (consisting of many components, possessing system integrative qualities and functioning as a holistic construct). Thus, the process of development of creativity of future teachers of mathematics is guided, together with the general pedagogical (science of learning; connection of learning with life, systematic and consistent in education; accessibility of learning; clarity of learning), the following principles: the interdependence of education and creative development of personality, self-organization, matching the development of applicants with their own tendencies of development, creativity, diagnostics, optimality, variants, additions, facilitation, developmental and educational training, professional mobility, informatization (computerization) of training, professional orientation of training, modularity of learning, etc., the essence of which is covered in the article.
These principles are of a general nature and are aimed at implementing the concept of development of creativity of future mathematics teachers in the process of professional training, and the further direction of the study we see in the substantiation of methodological support for the development of creativity of future mathematics teachers, taking into account the considered pedagogical regularities and principles, which are more effective.