ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бойко, С. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T09:53:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T09:53:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Бойко, С. М. Упровадження тьюторської технології в систему роботи закладів освіти України через здійснення дослідно-експериментальної роботи / С. М. Бойко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 73 (т.1). – С. 23-29. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.73-1.05 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32343 | |
dc.description.abstract | Досліджено проблему використання досвіду впровадження технології тьюторства як однієї з прогресивних зарубіжних технологій, яка на сучасному етапі незалежності України є доволі актуальною й поширеною в закладах освіти. Автором охарактеризовано базові поняття дослідження: “тьютор”, “тьюторська технологія”, “тьюторський супровід”. З’ясовано, що проблема тьюторства для вітчизняної науки є досить новою (на відміну від зарубіжної педагогіки), хоча в цьому напрямі ведуться активні наукові розвідки, вона недостатньо висвітлена в сучасних педагогічних працях. Досліджено різницю між поняттями “вчитель” і “тьютор”. Учитель – це фахівець, який володіє знаннями й уміє ці знання подати. Тьютор – це супроводжувач учня в його самостійному пересуванні, він виконує функцію навігації. Якщо вчитель показує зразки знань і діяльності, то тьютор демонструє зразки пошуку знань і самовизначення. Висвітлено, що в Україні станом на 01.02.2020 року упровадження тьюторської технології в освітній процес реалізується на основі 3-х експериментів усеукраїнського рівня за темами: “Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті”, “Організаційно-педагогічні умови впровадження тьюторських технологій у систему ранньої профілізації учнів ліцею”, “Тьюторський супровід у системі змішаного навчання” та одного науково-педагогічного проєкту за темою: “Школа тьюторської майстерності”. Базовими для проведення дослідно-експериментальної роботи стали 24 заклади освіти у Волинській, Запорізькій, Київській, Харківській, Одеській, Тернопільській, Дніпропетровській областях і м. Києві. У статті здійснено аналіз ефективності проведення дослідно-експериментальної роботи в цих закладах освіти й розкрито необхідність розроблення системи підготовки тьюторів за підтримки Тьюторської асоціації України, Інституту індивідуалізації та тьюторства, Науково-освітнього центру “Платформа відкритої освіти”. | ua |
dc.description.abstract | The article studies the problem of using the experience of implementing tutor technologies as one of the progressive foreign techniques, which is quite topical and widespread in educational institutions of the modern independent Ukraine. The author characterizes basic concepts of the research: “tutor”, “tutor technology”, “tutor support”. The article points out tutorship as a relatively new problem for the domestic research (unlike foreign teaching). Although this subject has been actively studied, it has not been sufficiently presented in contemporary pedagogical works. The notions “teacher” and “tutor” are differentiated. A teacher is a knowledgeable professional that knows how to present his knowledge, while a tutor is a mentor who supports a student in his independent progress, plays a navigation role. If a teacher shows samples of knowledge and activity, a tutor demonstrates samples of self-identification and knowledge search. The article highlights the fact that as of February 1, 2020 the implementation of tutor technologies in the educational process is carried out on the basis of three nation-level experiments according to such subjects: “Tutor technologies as a means for implementing the individual approach in education”, “Organization and pedagogical conditions of implementing tutor technologies in the system of early professional choice of lyceum students”, “Tutor support in the system of blended learning”, and a scientific-pedagogical project “A school of tutor mastership”. 24 educational institutions have became a base for research and experimental work in Volynia, Zaporizhzhia, Kyiv, Kharkov, Odessa, Ternopil, Dnipro regions, and the city of Kyiv. The article analyzes the effectiveness of implementing the research and experimental work in these educational institutions and discloses the necessity of the tutor program development under support of the Tutor Association of Ukraine, Institute of Individualization and Tutoring, Scientific and Educational Center “Open Education Platform”. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | тьюторська технологія | ua |
dc.subject | тьюторський супровід | ua |
dc.subject | тьютор | ua |
dc.subject | заклади освіти | ua |
dc.subject | дослідно-експериментальна робота | ua |
dc.subject | tutor technology | ua |
dc.subject | tutor support | ua |
dc.subject | tutor | ua |
dc.subject | educational establishments | ua |
dc.subject | research and experimental work | ua |
dc.subject.classification | 371 (477) | ua |
dc.title | Упровадження тьюторської технології в систему роботи закладів освіти України через здійснення дослідно-експериментальної роботи | ua |
dc.title.alternative | Implementation of tutor technologies in the work system of educational establishments of Ukraine by means of research and experimental work | ua |
dc.type | Article | ua |