Важливим аспектом у підготовці іноземних студентів медичних ЗВО до оволодіння професійною термінологією є наявність позитивної мотивації до навчання. Розвиток мотивації іноземних студентів здійснювався через вивчення ними теоретичних основ мовлення, засвоєння норм усного й писемного мовлення, покращення культури мовлення за допомогою оволодіння її технікою (дикція, інтонація, наголошування), культурою мовлення (мовленнєва вправність), а також за рахунок майстерного застосування мовленнєвої діяльності для впливу на слухача.
Багато науковців, педагогів-практиків, а саме: Т. Шмоніна, Е. Макарушина, Ю. Жлуктенко, Р. Немов, С. Гончаренко, І. Мельничук, М. Голянич та інші – розглядають створення позитивної мотивації в освітньому середовищі як важливу педагогічну умову, що сприяє значно кращій підготовці іноземних студентів медичних ЗВО. Доведено, що успішна й результативна підготовка іноземних студентів медичних закладів вищої освіти до ово-лодіння професійною термінологією можлива за дотримання низки педагогічних умов. Педагогічні умови є якісною характеристикою основних чинників, процесів і явищ освітнього середовища, які цілеспрямовано створюються й реалізуються в освітньому середовищі та забезпечують вирішення поставленого педагогічного завдання. Від наявності позитивної мотивації майбутніх лікарів значною мірою залежить їхня активність до оволодіння вміннями й навичками ведення професійних комунікацій, що є запорукою ефективного формування професійної компетентності студентів. Мотивація іноземних студентів медичних ЗВО до навчання є запорукою здобуття ними міцних знань. Ми вперше робимо спробу визначити, на яких процесах базується ця педагогічна умова, а також що лежить в основі мотивації та мотивування. Дізналися, що відіграє найбільшу роль серед мотиваційних чинників. Сформулювали, які потреби лежать у вивченні української мови іноземними студентами.
An important aspect in preparing foreign medical students to acquire professional terminology is to have a positive motivation to study. The development of motivation of foreign students was carried out through the study of their theoretical foundations of speech, mastering the rules of oral and written speech, improving the culture of speech by mastering its technique (diction, intonation, accentuation), culture of speech (speech skills), as well as through the skillful use of speech to influence the listener.
Many scholars and practitioners consider the creation of positive motivation in the educational environment as an important pedagogical condition that contributes to a much better preparation of foreign students of medical HEIs, namely: T. Shmonin, E. Makarushina, Y. Zhluktenko, R. Nemov, S. Goncharenko, I. Melnychuk, M. Golianich and others.
The author characterizes that the successful and effective preparation of foreign students of medical institutions of higher
education to master professional terminology is possible at observing a number of pedagogical conditions. Pedagogical conditions are a qualitative characteristic of the main factors, processes and phenomena of the educational environment, which are purposefully created and implemented at the educational environment and provide a solution to the pedagogical task.
From the presence of a positive motivation of future doctors, their activity depends on the acquisition of skills and professional communication, which is the key to the effective formation of the professional students’ competence. The motivation of foreign students to study is a key point to gaining solid knowledge at medical universities. We first tried to determine on which processes this pedagogical condition is based as well as what is the motivation based on. We found out what plays the most important role among motivational factors. The needs which lie in the learning of Ukrainian language by foreign students were formulated.