Аналізуються радикальні змін, що відбуваються в системі освіти, як відповідь на виклики глобальних суспільних зрушень; автор зазначає, що в сучасних умовах важливим є завдання формування нової аксіологічної платформи, на якій має здійснюватись підготовка нового вчителя для європейського простору; провідними цінностями цієї платформи є такі константи, як демократія, права людини, миролюбство, екологічна безпека, справедливість, солідарність тощо. Основою для їх системності є Педагогічна Конституція Європи, прийнята другим з’їздом Асоціації ректорів педагогічних університетів Європи. Педагогічна Конституція змінює історичну місію сучасного вчителя. Адже майбутнє кожного народу, країни і співдружність народів значною мірою залежать від якісної підготовки майбутніх педагогів, які мають внести в середовище (і душу нових поколінь) благородні ідеї й цінності. Об’єднавчі освітні процеси, що відбуваються в сучасній Європі, спонукають до пошуку спільних засад складної архітектури професійної підготовки педагогів.
Анализируются радикальные изменения, происходящие в системе образования, как ответ на вызовы глобальных общественных сдвигов; автор отмечает, что в современных условиях важным является задача формирования новой аксиологической платформы, на которой может осуществляться подготовка нового учителя для европейского пространства; ведущими ценностями этой платформы есть такие константы, как демократия, права человека, миролюбие, экологическая безопасность, справедливость, солидарность и тому подобное. Основой для их системности является Педагогическая Конституция Европы, принятая вторым съездом Ассоциации ректоров педагогических университетов Европы. Педагогическая Конституция меняет историческую миссию современного учителя. Ведь будущее каждого народа, страны и содружество народов в значительной степени зависят от качественной подготовки будущих педагогов, должны внести в среду (и душу новых поколений) благородные идеи и ценности. Объединительные образовательные процессы, происходящие в современной Европе, побуждают к поиску совместных основ сложной архитектуры профессиональной подготовки педагогов.
In this article analyzed the radical changes taking place in the education system as a response to the challenges of global social changes; the author notes that in today's important is the task of forming a new axiological platform, which is the training of new teachers for the European space; leading values of this platform is such constants as democracy, human rights, peacefulness, environmental security, justice, solidarity and so on. The basis for their consistency is the Educational European Constitution adopted by the Second Congress of the Association of Rectors of pedagogical universities in Europe. Education changes the Constitution historical mission of the modern teacher. The future of every nation, country and commonwealth nations largely depend on the quality of training of future teachers who have to make the environment (and new generations of soul) noble ideas and values. Unifying educational processes in contemporary Europe, encouraged to find common ground complex architecture training of teachers.