Розглянуто політику забезпечення доступу до вищої педагогічної освіти та впливу зовнішнього незалежного тестування на функціонування системи профорієнтаційної та селекційної роботи педагогічних університетів. Показано, що абсолютизація незалежного тестування змінила цілі діяльності школи, спостерігається зниження рівня загальноосвітньої підготовки учнів та зростаюча фахова дезорієнтація абітурієнтів. Потреба повернення закладам середньої освіти функцій всебічної підготовки молоді до самостійного життя знаходить реалізацію в новаціях проекту «Нова українська школа», спрямованого на формування життєвих компетентностей школярів.
Наголошується на провідній ролі педагогічних університетів в успішному реформуванні системи освіти та необхідності реалізації виваженої політики відбору підготовлених абітурієнтів з кращими показниками рівня середньої освіти та професійної мотивації для забезпечення високої якості підготовки сучасного вчителя.
Problems of access to higher pedagogical education and the influence of external independent testing on the functional systems of vocational guidance and selection work of pedagogical universities are analyzed. It has been shown that the absoluteization of independent testing has changed the objectives of the school, there is a decrease in the level of general education of pupils and an increasing phase disorientation of entrants. The need to return the institution of secondary education to the functions of general education of youth to independent life is realized in the new program "New Ukrainian School", aimed at building the life competencies of schoolchildren.
The leading role of pedagogical universities in the successful reformation of the education system and the need for a well-informed policy of selection of trained applicants with a high level of secondary education and professional motivation to ensure the high quality of modern teacher training is emphasized.