У дисертації досліджено проблему формування у майбутніх учителів
музики здатності до самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської
діяльності; проаналізовано стан дослідженості проблеми у науковій літературі;
визначено зміст поняття «здатність майбутнього вчителя музики до
самоконтролю» та структурні компоненти (мотиваційно-цільовий, когнітивнооцінний, контрольно-регулятивний, результативно-прогностичний). Визначено
принципи, педагогічні умови ефективного формування у майбутніх учителів
музики здатності до самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської діяльності, а також критерії та показники сформованості даного феномена у
студентів музично-педагогічних спеціальностей.
Розроблено та експериментально перевірено методику формування у
майбутніх учителів музики здатності до самоконтролю фортепіанної
навчально-виконавської діяльності, що складається з трьох етапів:
спонукально-потребового, пізнавально-аналітичного, орієнтувальноопераційного. У результаті проведення формувального експерименту
зафіксовано значне зростання кількісних і якісних показників рівнів
сформованості здатності до самоконтролю у студентів експериментальних
груп, що свідчить про доцільність та ефективність впровадження розробленої
поетапної методики формування у майбутніх учителів музики здатності до
самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської діяльності.
В диссертации исследовано проблему формирования у будущих учителей
музыки способности к самоконтролю фортепианной учебно-исполнительской
деятельности; проанализировано состояние исследования проблемы в научной
литературе; определенно содержание понятия «способность будущего учителя
музыки к самоконтролю» и структурные компоненты (мотивационно-целевой,
когнитивно-оценочный, контрольно-регулятивный, результативнопрогностический). Определенны принципы, педагогические условия
эффективного формирования у будущих учителей музыки способности к
самоконтролю фортепианной учебно- исполнительской деятельности, а также
критерии и показатели сформированности данного феномена у студентов
музикально-педагогических спеціальностей.
Разработана и экспериментально проверена методика формирования у
будущих учителей музыки способности к самоконтролю фортепианной учебноисполнительской деятельности, которая состоит из трех этапов: побудительнопотребностного, познавательно-аналитического, ориентационнооперационного.
В результате проведения формирующего эксперимента зафиксирован
значительный рост количественных и качественных показателей уровней
сформированности способности к самоконтролю у студентов
экспериментальной группы, что свидетельствует о целесообразности и
эффективности внедрения разработанной поэтапной методики формирования у будущих учителей музыки способности к самоконтролю фортепианной учебноисполнительской деятельности.
The dissertation deals with the problem of formation of future music teachers'
ability to self - control piano teaching and performing activities; the state of research
of the problem in the scientific literature is analyzed; the content of the concept of
"the ability of the future music teacher to self-control" and structural components
(motivational-target, cognitive-evaluative, control-regulative, result-prognostic) are
defined. The principles, pedagogical conditions for the effective formation of the
ability of teachers of self-control of piano teaching and performing activity, as well as
the criteria and indicators of the formation of this phenomenon in students of musicpedagogical specialties, are determined.
The technique of forming the ability of teachers of future music teachers to
self-control the piano educational and performing activity, consisting of three stages:
urgent-needy, cognitive-analytical, orientation-operative, was developed and
experimentally tested. As a result of conducting a formative experiment, a significant
increase in the quantitative and qualitative indicators of the levels of self-control
ability formation in students of experimental groups was recorded, which testifies to
the expediency and effectiveness of the implementation of the developed step-by-step
method of forming the ability of self-controlling music for future teachers of music.