Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Степанов, Володимир Андрійович
dc.date.accessioned 2020-11-24T17:57:55Z
dc.date.available 2020-11-24T17:57:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Степанов, Володимир Андрійович. Методика навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання / Степанов, Володимир Андрійович ; [наук. керівник Хижна Ольга Петрівна] ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2019. – 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32049
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки. Уточнено поняття: «мультимедійне аранжування»; «навчання мультимедійного аранжування» (визначено його зміст, специфіку); «навченість мультимедійного аранжування» (розкрито сутність, розроблено структуру, що включає мотиваційно-емоційний, інформаційно-пізнавальний та креативно-діяльнісний компоненти). Розроблено критерії, показники та рівні навченості майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню. Доведено ефективність авторської поетапної методики навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки, яка ґрунтується на особистісному, аксіологічному, акмеологічному, компетентнісному, діяльнісному підходах та герменевтичному як базисному; охоплює три етапи (інформаційний, корекційно-самостійний та результативно-творчий); забезпечується дотриманням принципів (діалогізації навчання, його музично-естетичної спрямованості, акмеологічного супроводу студента в його духовному становленні, індивідуального підходу з урахуванням різнорівневої музичнотеоретичної підготовки та слухацького досвіду студентів, урахування індивідуальних особливостей у застосуванні колективних форм роботи, відповідності творчих завдань змісту та об’єму навчальної діяльності, творчої самореалізації особистості); реалізацією педагогічних умов (формування позитивної мотивації до творчої самореалізації; забезпечення спрямованості навчання на розвиток художньо-естетичного смаку студентів та збагачення їхнього музично-слухового досвіду; орієнтація на міждисциплінарну інтеграцію знань, умінь та навичок; організація занять з урахуванням розвитку асоціативного креативного мислення; акцентування самостійності в процесі навчальної та продуктивної практичної діяльності); включає методи (словесні, наочні, інтерактивні, дієво-практичні, аналітично-мисленнєвої діяльності, оцінки і самооцінки, самоконтролю, стимулювання до творчості) та форми навчальної діяльності (колективні, групові, дистанційні, індивідуальні). ua
dc.description.abstract В диссертации исследована проблема обучения будущих учителей музыки мультимедийной аранжировке в процессе профессиональной подготовки. Уточнено понятие «мультимедийная аранжировка»; определена сущность и содержание обучения, структура обученности будущих учителей музыки мультимедийной аранжировке в процессе профессиональной подготовки, включающая мотивационно-эмоциональный, информационнопознавательный и креативно-деятельностный компоненты. Разработаны критерии, показатели и уровни обученности будущих учителей музики мультимедийной аранжировке. Доказана эффективность авторской поэтапной методики обучения будущих учителей музыки мультимедийной аранжировке в процессе профессиональной подготовки, которая опирается на личностный, аксиологический, акмеологический, компетентностный, деятельностный подходы и герменевтический как базисный; охватывает три этапа (информационный, коррекционно-самостоятельный и результативнотворческий); обеспечивается соблюдением принципов (диалогизации обучения, его музыкально-эстетической направленности, акмеологического сопровождения студента в его духовном становлении, индивидуального подхода с учетом разноуровневой музыкально-теоретической подготовки и слушательского опыта студентов, учета индивидуальных особенностей в применении коллективных форм работы, соответствия творческих задач содержанию и объему учебной деятельности, творческой самореализации личности); реализацией педагогических условий (формирование положительной мотивации к творческой самореализации; обеспечение направленности обучения на развитие художественно-эстетического вкуса студентов и обогащения их музыкально-слухового опыта; ориентация на междисциплинарную интеграцию знаний, умений и навыков; организация занятий с учётом развития ассоциативного креативного мышления; акцентирование самостоятельности в процессе учебной и продуктивной практической деятельности); включает методы (словесные, наглядные, интерактивные, действенно-практические, аналитико-мыслительной деятельности, оценки и самооценки, самоконтроля, стимулирования к творчеству) и формы учебной деятельности (коллективные, групповые, дистанционные, индивидуальные). ua
dc.description.abstract The dissertation investigates the problem of training future music teachers for multimedia arrangements in the process of professional preparation. The concepts of "multimedia arrangement"; "teaching multimedia arrangement" (its content and specifics is defined); "proficiency in multimedia arrangement" (the essence is revealed, the structure, which includes motivational-emotional, information-cognitive and creative-activity components is developed) are defined. The criteria, indicators and levels of proficiency of future music teachers for multimedia arrangement are developed. The effectiveness of author's step-by-step technique of training future music teachers for multimedia arrangement in the process of professional preparation based on the personal, axiological, acmeological, competence, activity approaches and hermeneutic as a basic one is proved. This technique covers three stages (informational, correctional-independent and productive-creative). It is ensured by compliance with the principles of dialogical training, its musical and aesthetic orientation, acmeological support of the student in his spiritual development, individual approach taking into account different levels of musical-theoretical preparadness and listening experience of students, taking into account individual characteristics in the application of collective forms of work, correspondence of creative tasks to the content of educational activity, creative self-realization of the person; realization of pedagogical conditions (formation of positive motivation to creative self-realization; providing training orientation on the development of students' artistic and aesthetic taste and the enrichment of their musical and auditory experience; focus on interdisciplinary integration of knowledge, skills and abilities; organization of lessons taking into account the development of associative creative thinking; emphasizing independence in the process of educational and productive practical activities); includes methods (verbal, visual, interactive, practical, analytical and thought activity, estimation and selfestimation, stimulation of creativity, self-control) and forms of educational activity (collective, group, remote, individual). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутні вчителі музики ua
dc.subject навчання мультимедійного аранжування ua
dc.subject навченість ua
dc.subject поетапна методика ua
dc.subject будущие учителя музыки ua
dc.subject обучение мультимедийной аранжировке ua
dc.subject обучаемость ua
dc.subject поэтапная методика ua
dc.subject future music teachers ua
dc.subject multimedia arrangement training ua
dc.subject proficiency ua
dc.subject step-by-step technique ua
dc.subject.classification 378.016:78.071.2(043.3) ua
dc.title Методика навчання майбутніх учителів музики мультимедійному аранжуванню в процесі фахової підготовки ua
dc.title.alternative Методика обучения будущих учителей музыки мультимедийной аранжировке в процессе профессиональной подготовки ua
dc.title.alternative Methods of training future music teachers for multimedia arrangement in the process of professional preparation ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу