В статті виокремлено функціональний спектр реалізації компетентнісного підходу у процесі професійної підготовки фахівців з вищою фармацевтичною освітою, представлений позитивний досвід реалізації компетентнісного підходу у навчанні хімії у Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця, показано, що реалізація компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх фахівців
фармацевтичного сектора галузі охорони здоров'я України дає можливість сформувати та кількісно оцінити (чотирма рівнями сформованості - елементарний, базовий, достатній, досконалий) в них шість компонентів професійної компетентності: Мотиваційно-ціннісний, Когнітивний, Процесуально-діяльнісний, Інформаційно-комунікаційний, Комунікативний, Професійно-рефлексивний. Визначено здатності особи як визначальники професійної компетентності, яка формується у майбутнього фахівця фармації під час набуття компетентнісно орієнтованої хімічної освіти.
Показано, що реалізація компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх фахівців створює для студентів реальне підгрунтя для набуття фахових знань, професійних навичок та умінь, способів мислення, поглядів і цінностей, інших особистісних якостей, що визначає здатність фахівця фармацевтичної галузі успішно провадити професійну діяльність із питань охорони здоров я населення, а також продуктивно впливає на здійснення самоосвіти в означеній сфері. Викладене створює підгрунтя для дослідження проблеми запровадження компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх фахівців фармацевтичного
сектору як засобу модернізації освітнього середовища сучасного фармацевтичного закладу вищої освіти, а саме:
І. Предметне поле хімічних дисциплін охоплює комплекс професійно орієнтованої інформації.
2. Освітній процес із навчання хімічних дисциплін має забезпечувати якість підготовки висококваліфікованих кадрів.
3. Дидактичні основи навчання хімічних дисциплін студентів мають відповідати сучасному рівню розвитку фармацевтичної науки.
В статье выделен функциональный спектр реализации компетентностного подхода в процессе профессиональной подготовки специалистов с высшим фармацевтическим образованием, представлен позитивный опыт реализации компетентностного подхода в изучении химии в Национальном медицинском университете имени О. О. Богомольца, показано, что реализация компетентностного подхода в изучении
химических дисциплин будущих специалистов фармацевтического сектора отрасли здравоохранения Украины дает возможность сформировать и количественно оценить (четырьмя уровнями сформированности -
элементарным, базовым, достаточным, совершенным) в них шесть компонентов профессиональной компетентности: Мотивационно-ценностный, Когнитивный, Процессуально-деятельный, Информационно-коммуникационный, Коммуникативный, Профессионально-рефлексивный. Определена способность личности как показатель профессиональной компетентности, которая формируется у будущего специалиста фармации во время приобретения компетентностно ориентированного химического образования.
Показано, что реализация компетентностного подхода в изучении химических дисциплин будущих специалистов создает для студентов реальную почву для приобретения профессиональных знаний, профессиональных навыков и умений, способов мышления, взглядов и ценностей, других личностных качеств, что определяет способность специалиста фармацевтической отрасли успешно осуществлять профессиональную деятельность по вопросам здравоохранения населения, а также производительно влияет на осуществление самообразования в отмеченной сфере. Изложенное создает почву для исследования проблемы ввода
компетентностного подхода в изучении химических дисциплин будущих специалистов фармацевтического сектора как средства модернизации образовательной среды современного фармацевтического учреждения высшего образования, а именно: 1. Предметное поле химических дисциплин охватывает комплекс профессионально ориентированной
информации.
2. Образовательный процесс изучения химических дисциплин должен обеспечивать качество подготовки
высококвалифицированных кадров.
3. Дидактические основы изучения химических дисциплин студентов должны отвечать современному уровню развития фармацевтической науки.
The article outlines the functional spectrum of the implementation of the competence approach in the process of professional training of specialists with higher pharmaceutical education, presenting a positive experience in implementing a competent approach in chemistry teaching at the Bogomolets National Medical University, it is shown that the implementation of a competent approach in the training of chemical disciplines of future specialists in the pharmaceutical sector of the healthcare sector of Ukraine gives the opportunity to form and assess (according to four assessment levels - elementary, basic, sufficient, perfect), six components of professional competence: Motivational- Axiological, Cognitive,
Process-Activity, Informative-Communicatory, Communicative, Professional-Reflexive. The ability of the person as determinants of professional competence, which is formed by the future specialist of pharmacy during the acquisition of competently oriented chemical education is determined. It is shown that the implementation of a competent approach in the teaching of chemical disciplines of future specialists creates a real basis for students for the acquisition of professional knowledge, skills and abilities, ways of thinking, views and values, other personality traits, which determines the ability of a pharmaceutical specialist to successfully carry out professional activities on health care matters of the population, and also produces an impact on the implementation of self-education in this area. Everything mentioned above provides the basis for studying the problem of introducing a competency approach in the chemical disciplines training of future specialists in the pharmaceutical sector as a means of modernizing the educational environment of a modern pharmaceutical institution of higher education, namely:
1. Subject field of chemical disciplines covers a complex of professionally oriented information;
2. The educational process of teaching chemical disciplines should ensure the quality of training highly skilled personnel;
3. Didactic basics of teaching the students of chemical disciplines should correspond to the current level of development of pharmaceutical science.