У статті обгрунтовано теоретичні основи формування компетентності індивідуального здоров'язбереження сучасного вчителя з позицій аксіологічного та акмеологічного підходів. Оскільки здоров'я людини є найвищою й абсолютною суспільною цінністю, система підготовки учителів потребує нового переосмислення з погляду подвійної орієнтації до ціннісних аспектів збереження і зміцнення здоров я. Передусім є необхідність сформувати ціннісне ставлення майбутнього педагога до його власного здоров'я, а після цього
переорієнтовувати його педагогічні дії на збереження здоров'я учнів. Планування індивідуального валеогенезу
здійснюється шляхом набуття ціннісного досвіду індивідуального здоров'язбереження вчителя у процесі
професійної підготовки та розвитку компетентності індивідуального здоров'язбереження через апробацію цього
досвіду у професійній і повсякденній діяльності.
В статье обоснованы теоретические основы Формирования компетентности индивидуальной охраны здоровья современного учителя с позиций аксиологии и акмеологического подхода. Поскольку здоровье человека
является наивысшей и абсолютной общественной ценностью, система подготовки учителей требует нового
переосмысления с точки зрения двойной ориентации к ценностным аспектам сохранения и укрепления здоровья.
Прежде всего есть необходимость сформировать ценностное отношение будущего педагога к его собственному
здоровью, а после этого переориентировать его педагогические действия на сохранение здоровья учеников.
Планирование индивидуального валеогенеза осуществляется путем приобретения ценностного опыта индивидуальной охраны здоровья учителя в процессе профессиональной подготовки и развития компетентности индивидуальной охраны здоровья через апробацию этого опыта в профессиональной и повседневной деятельности.
The article substantiates the theoretical basis of the formation of individual health preservation competence of a modern teacher from the standpoint of axiological and acmeological approaches. Although human health is the highest and most absolute social value, the teacher training system needs a new rethinking in terms of dual orientation towards the value aspects of preserving and promoting health. First of all, there is a need to form a valuable attitude of the future teacher towards his own health, and then to reorient its pedagogical actions to preserve the health of students. Individual valeogenesis planning is carried out by valuable personal experience acquiring in the health preservation of the teacher in the process of professional training and development of individual health preservation competence through the testing of this experience in professional and everyday activities.