У статті з'ясовано особливості застосування задачного підходу під час вивчення педагогіки. Акцентовано увагу на тому, що традиційним на сьогодні, незважаючи на значну кількість наукових досліджень, які переконують в його слабкій результативності, є «психолого» підхід. Такий підхід орієнтує студента на виконавчу діяльність, що негативно впливає на ініціативність, пізнавальну самостійність та креативність майбутнього вчителя. Зазначено, що використання прикладних педагогічних задач у процесі викладання педагогіки сприяє більш усвідомленому сприйманню студентами теоретичних положень, знайомить їх із передовим досвідом вчителів та шкіл, виховує в них уміння спостерігати й аналізувати свою роботу та роботу інших. Доведено, що використання зазначеного підходу в усіх формах навчання (лекційних, семінарсько-практичних заняттях, самостійної та індивідуальної роботи) сприяє формуванню в нього дослідницької компетентності, яка виявляється в умінні орієнтуватися в потоці інформації, що швидко змінюється: порівнювати, аналізувати, узагальнювати, знаходити найкращі варіанти рішень, тобто досліджувати конкретні педагогічні ситуації; здійснювати пошукову діяльність, постійну самоосвіту, бачити перспективи власної самоосвітньої траєкторії і планувати стратегію її розвитку. Акцентовано увагу на тому, що використання задачного підходу буде ефективним за наявності певних умов, а саме: дослідницьких умінь у викладача та мотивації студентів до майбутньої педагогічної діяльності.
В статье выяснены особенности применения задачного подхода во время изучения педагогики. Акцентировано внимание на том, что традиционным на сегодня, несмотря на значительное количество научных исследований, которые убеждают в его слабой результативности, есть «знаниевый» подход. Такой подход ориентирует студента на исполнительную деятельность, которая негативно влияет на инициативность, познавательную самостоятельность и креативность будущего учителя. Отмечено, что использование прикладных педагогических задач в процессе преподавания педагогики способствует более осознанному восприятию студентами теоретических положений, знакомит их с передовым опытом учителей и школ, воспитывает в них умение наблюдать и анализировать свою работу и работу других. Доказано что использование отмеченного подхода во всех формах учебы (лекционных, семинарско-практических занятиях, самостоятельной и индивидуальной работе) способствует формированию у него исследовательской компетентности, которая выявляется в умении ориентироваться в потоке быстроменяющейся информации: сравнивать, анализировать, обобщать, находить наилучшие варианты решений, то есть исследовать конкретные педагогические ситуации; осуществлять поисковую деятельность, постоянное самообразование, видеть перспективы собственной самообразовательной траектории и планировать стратегию ее развития. Акцентировано внимание на том, что использование задачного подхода будет эффективным при наличии определенных условий, а именно: исследовательских умений у преподавателя и мотивации студентов у будущей педагогической деятельности.
The article deals with the peculiarities of application of task approach in the study of pedagogy. The main attention pays that the traditional today, despite the considerable amount of research that convinces its weak performance is «Knowledge» approach. This approach focuses students on performing activities that adversely affect the initiative, cognitive independence and creativity of future teachers. Indicated that using the educational problems in teaching pedagogy helps students to get more conscious perception of theoretical positions, acquaints them with the best practices of teachers and schools, teaches them the ability to observe and analyze their work and the work of others. It is proved that the usage of this approach in all forms of education: lectures, seminars and practical classes, independent and individual work contributes to research in his competence, which is manifested in the ability to navigate the flow of information is changing rapidly; compare, analyze, synthesize, to find the best options for solutions that explore specific teaching situation; carry out search activity, constant self-education, self education see prospects own trajectory and plan a strategy for its development. The attention pays that the usage of task approach will be effective in the presence of a teacher research skills and motivation of students for future educational activities.