Аналізується природа та функції позашкільної освіти в системі сучасної освіти як такої; доведено, що сучасна позашкільна освіта сформувалася ще в надрах попередньої освітньої системи. Тому у вирі змін суспільної життєдіяльності загалом сьогодні опинилася і позашкільна освіта зокрема. Гармонійний особистісний розвиток, який відбувається у позашкільних навчальних закладах шляхом цілеспрямованої навчальної, трудової та іншої діяльності, створює умови для найбільш повновартісного розвитку розумового, творчого, духовного потенціалу особистості. Тому становлення індивіда як суб’єкта навчання й розвитку виявляється об’єктом реалізації насамперед розвивальної і навчальної функцій позашкільної освіти.
Анализируется природа и функции внешкольного образования в системе современного образования как такой; доказано, что современное внешкольное образование сформировалось еще в недрах предыдущей образовательной системы. Поэтому в водовороте изменений общественной жизнедеятельности в целом сегодня очутилась и внешкольное образование в частности. Гармоничное личностное развитие, которое происходит во внешкольных учебных заведениях путем целеустремленной учебной, трудовой и другой деятельности, создает условия для наиболее полностоимостного развития умственного, творческого, духовного потенциала личности. Поэтому становление индивида как субъекта учебы и развития оказывается объектом реализации в первую очередь развивающей и учебной функций внешкольного образования.
Nature and functions of out-of-school education is analysed in the system of modern education as such; it is well-proven that modern out-of-school education was formed as early as the bowels of the earth of the previous educational system. Therefore in the whirlpool of changes public vital functions on the whole today found oneself and out-of-school education in particular. Harmonious personality development, which takes a place in out-of-school educational establishments by purposeful educational, labour and to other activity, creates terms for the most fullcost development of mental, creative, spiritual potential of personality. Therefore becoming of individual as subject of studies and development appears the object of realization of above all things developing and educational functions of out-of-school education.