У статті висвітлено основні підходи до визначення сутності та перспектив розвитку критичного
мислення. З'ясовано основні елементи мислення, подано характеристику й визначення поняття "критичне
мислення ", розкрито основні вимоги, яким має відповідати навчальний процес, спрямований на розвиток такого
типу мислення. Виявлено основні причини, які обумовлюють зростання інтересу до проблеми розвитку критичного
мислення.
Визначено мету сучасної ефективної освіти та навики, необхідні фахівцям у майбутньому. Описано
процедуру створення навчальних занять на основі таксономії Блума, які допомагають студентам розвивати
навички критичного мислення. Охарактеризовано базові інструменти розвитку критичного мислення у вищій
школі (запитання, реальні сценарії та вирішення проблем, дебати, рефлексія ).
Особливу увагу приділено розкриттю ролі та місця інтерактивних медіа у розвитку критичного мислення
студентів. Подано основні види та характеристики сучасних інтерактивних медіа. Розкрито основні вимоги, яким має відповідати такий тип медіа та їх відмінності від традиційних інформаційних та медіа ресурсів.
В статье отражены основные подходы к определению сущности и перспектив развития критического мышления. Выяснены основные элементы мышления, подана характеристика и определение понятия “критическое мышление”, раскрыты основные требования, которым должен соответствовать учебный процесс, направленный на развитие такого типа мышления. Выявлены основные причины, которые обусловливают рост интереса к проблеме развития критического мышления. Определенно цель современного эффективного образования и навыки, необходимые специалистам в будущем. Описана процедура создания учебных занятий на основе таксономии Блума, которые помогают студентам развивать навыки критического мышления. Охарактеризованы базовые инструменты развития
критического мышления в высшей школе (вопрос, реальные сценарии и решения проблем, дебаты, рефлексия).
Особенное внимание уделено раскрытию роли и места интерактивных медиа в развитии критического
мышления студентов. Поданы основные виды и характеристики современных интерактивных медиа. Раскрыты
основные требования, которым должен соответствовать такой тип медиа и их отличия от традиционных информационных и медиа ресурсов.
Article reflects main approaches to the definition of essence and prospects for the development of critical thinking.
Basic elements of thinking are clarified, given definition of “critical thinking” concept, there are disclosed basic requirements to which the educational process aimed at developing this type of thinking must be met. The main reasons for the growth of interest in the problem of developing critical thinking are identified.
The objectives of modern effective education and the skills needed by specialists in the future are defined. The procedure for creating classes based on Bloom’s taxonomy, which helps students to develop critical thinking skills, is described. The basic tools of critical thinking development in higher education (issues, real scenarios and problem solving, debates, reflection) are characterized. Particular attention is paid to disclosure the role and place of interactive media in development of students’ critical
thinking. Presents the main types and characteristics of modern interactive media. Are disclosed basic requirements of media
and their differences from traditional information and media resources.