У статті проаналізовано актуальні завдання сучасної музейної педагогіки; представлено розуміння музейної педагогіки як процесу культурної самоідентифікації особистості через включення в історико-культурний простір музею; доведено, що інструментом педагогічного впливу на особистість виступає феноменальність музейного культурного середовища; обґрунтовано концептуальні основи проектування музейного путівника для дітей як ефективного ресурсу їх художнього навчання і виховання: на прикладі підготовки видання «Софія Київська: перша зустріч» показано методи та форми цілеспрямованого формування мотивування дітей до освоєння надбань вітчизняного мистецтва.
В статье проанализированы актуальные задачи современной музейной педагогики; представлено понимание музейной педагогики как процесса культурной самоидентификации личности через включение в историко-культурное пространство музея; доказано, что инструментом педагогического воздействия на личность выступает феноменальность музейной культурной среды; обоснованы концептуальные основы проектирования музейного путеводителя для детей как эффективного ресурса их художественного обучения и воспитания: на примере подготовки издания «София Киевская: первая встреча» показано методы и формы целенаправленного формирования мотивации детей к освоению достижений отечественного искусства.
The article analyzes the current problems of modern museum pedagogy; presented an understanding of museum pedagogy as a process of cultural self-identification through the inclusion of historical and cultural space of the museum; proved that the instrument of pedagogical influence on personality is phenomenal museum cultural environment; the conceptual bases of designing a museum guide for children as an effective resource their artistic training and education: the case of the preparation of the publication "Sophia of Kyiv: first meeting" shows the methods and forms of purposeful formation of children’s motivation to master the achievements of national art.