У статті окреслені проблемні питання щодо формування й розвитку композиційної здатності студентів у процесі художньо-графічної підготовки. Обґрунтовується думка, що графічна композиція є важливим дидактичним інструментарієм у формуванні професійної здатності, компетентності особистості й розвитку її творчого потенціалу. Композиційну діяльність студентів в процесі художньо-графічної підготовки віднесено до інноваційних технологій художнього навчання, що дозволяє реалізацію принципу фундаменталізації професійної освіти. Композиційна діяльність розглядається у вимірах особистісно-зорієнтованого підходу з позицій педагогіки мистецтва й художньої дидактики та поетапного цілеспрямованого її протікання в ході освоєння основ мистецтва графіки в системі педагогічної освіти. В статті окреслено зміст педагогічного процесу, який детермінується такими складовими як предкомунікативність (навчання – пізнання), комунікативність (навчання – учіння) та посткомунікативність (учіння – творчість), котрі розкривають сутнісну характеристику моделі педагогічного управління процесом композиційної діяльності студентів. Освітня модульна технологія «навчання – пізнання – уміння – творчість» розглядається як динамічний процес професіоналізації, що є педагогічним інструментарієм формування професійної здатності студента до виконання завдань художньо-графічної діяльності на якісному рівні, в тому разі створювати виразну композицію засобами графіки.
В статье обозначены проблемные вопросы формирования и развития композиционного способности студентов в процессе художественно-графической подготовки. Обосновывается мысль о том, что графическая композиция выступает как важнейший дидактический инструментарий формирования профессиональной способности, компетентности личности и развития ее творческого потенциала. Композиционная деятельность студентов при изучении основ художественной графики рассматривается с позиций инновационной дидактической технологии художественного обучения, содержание которой обеспечивает реализацию принципа фундаментализации процессу профессионализации. Композиционная деятельность студентов рассматривается с позиций личностно-ориентированного подхода и функций педагогики искусства, художественной дидактики, поэтапного целенаправленного протекания процессу овладения основами искусства графики в системе педагогического образования. В статье обозначено содержание педагогического процесса, который детерминируется такими составными его модели как: предкомуникативнисть (обучение - познание), комуникативность (обучение - учения) и посткомуникативнисть (учение - творчество), что и раскрывает сущность характеристики модели педагогического управления процессом композиционной деятельности студентов. Образовательная модульная технология «обучение - познание - умение - творчество» рассматривается как динамический процесс профессионализации, которая выступает как педагогический инструментарий формирования профессиональной способности студента к выполнению заданий художественно-графической деятельности на качественном уровне, в том числе и создании выразительной композиции средствами графики.
The article deals with the problems concerning the formation and development of compositional ability students in the process of artistic and graphic preparation of students. The author proposes that the graphic composition is an important didactic tools in building professional capacity, competence and personality of its creative potential. Composite activity of students in the study of the foundations of the art graphics to include innovative technologies artistic training to realize the principle fundamentalization of professional education. Composite activity of students considered in determining student-oriented approach from the standpoint of art and art pedagogy and didactics phased focused its occurrence during the development of the foundations of the art graphics in the system of teacher education. In the article the content of communication, which is determined by such elements as for – communication (education – knowledge), communicative (teaching – learning) and postcommunication (learning – creativity), revealing the essential characteristics of the model of pedagogical management process composition of students.