У статті визначено роль самостійної роботи студентів у сучасних умовах реформування вищої освіти в Україні. Проаналізовано напрями для вдосконалення самостійної навчальної діяльності майбутніх учителів. Схарактеризовано основні форми, види та завдання самостійної пізнавальної діяльності студентів на прикладі методик навчання природничих дисциплін. Подано авторський погляд на систему завдань для самостійної роботи студентів, яка передбачає: завдання для аудиторної роботи під час проведення лекційних та лабораторних занять, комплексні завдання для позааудиторної самостійної навчальної діяльності, творчі індивідуальні завдання на вибір студента. Запропоновано методичні рекомендації для планування, виконання та оцінювання самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни. Узагальнено досвід кафедри теорії та методики навчання природничо-географічних дисциплін з організації самостійної навчальної діяльності майбутніх педагогів.
В статье определена роль самостоятельной работы студентов в современных условиях реформирования высшего образования в Украине. Проанализированы направления для усовершенствования самостоятельной учебной деятельности будущих учителей. Описаны основные формы, виды и задания самостоятельной познавательной деятельности студентов на примере методик обучения естественных дисциплин. Предложен авторский взгляд на систему заданий для самостоятельной работы студентов, которая включает: задания для аудиторной работы во время проведения лекционных и лабораторных занятий, комплексные задания для внеаудиторной самостоятельной учебной деятельности, творческие индивидуальные задания на выбор студента. Поданы методические рекомендации для планирования, выполнения и оценивания самостоятельной работы студентов по учебной дисциплине. Обобщен опыт кафедры теории и методики обучения естественно-географических дисциплин по организации самостоятельной учебной деятельности будущих учителей.
The article states the role of independent work in modern conditions of reforming higher education in Ukraine. The trends to improve self-learning of future teachers are analyzed. The author determined the basic forms, types and tasks of independent learning of students on the example of teaching methods of natural sciences. The author’s approach to the tasks for independent work of students, which includes: a task for classroom work during lectures and laboratory sessions, complex tasks for independent educational extracurricular activities, creative individual tasks on the student’s choice. The guidelines is given for the planning, implementation and evaluation of students’ independent work tasks are suggested. The experience of the chair of Theory and Methods of Teaching Natural Sciences concerning the organization of independent training of future teachers is generalized.