Дисертацію присвячено проблемі становлення самооцінки особистісних
моральних якостей студентів медучилища. Здійснено психолого-педагогічний аналіз проблеми дослідження, визначено теоретичні засади формування самооцінки особистісних моральних рис студентської молоді. Розглянуто психологічні та соціально-педагогічні аспекти категорії "ціннісні орієнтації". Розкрито особливості формування самосвідомості у структурі особистості як передумови формування самооцінки особистісних моральних якостей; зміст таких процесів формування особистості студента як: самопізнання, самоставлення і саморегуляції. Педагогічний процес формування самооцінки особистісних моральних якостей розглядається як організація і стимулювання особистості до оволодіння досвідом моральних взаємовідносин у різних мікро- і макросоціумах. Соціально-виховна позанавчальна діяльність студентів трактується як діяльність по залученню молодих людей в процес соціальної взаємодії. З метою виявлення рівня розвитку морально-ціннісних орієнтацій розроблено авторську систему педагогічного діагностування, яка дозволила виявити оптимальні соціально-педагогічні умови становлення самооцінки особистісних моральних якостей студентів. Визначено шляхи підвищення ефективності становлення самооцінки особистісних моральних якостей студентів медичного училища.
The thesis is dedicated to the problem of the development of self - valuation of the
medical student’ s personal moral qualities. In includes a psychological pedagogical
analysis of the problem under investigation, defines theoretical grounds of the formation of self - valuation of moral qualities of students youth. The work considers psychological and social pedagogical aspects of the category “ value orientations” , reveals the peculiarities of the formation of self - consciousness as a prerequisite for the formation of self - valuation of personal moral qualities; contents of such procession of formation person of student as: self-familiarization, self-valuation and self-regulation. The pedagogical process of the formation of self-valuation of personal moral qualities are considered as individual organization and stimulation, experience of the moral interrelation ship in different micro- and macro societies. The social educational student’s non-class activity is interpreted as activity of the attraction of young people to the process of social cooperation. In order to point out the level of development o f moral value orientations, the author has created a personal system of pedagogical diagnosis, which reveals the optimal social pedagogical conditions for the development of self - valuation of student's moral qualities. In his thesis the author has defined the ways that increase the efficiency of the development of self - valuation of student's moral qualities.
Диссертация посвящается проблеме становления самооценки личностных моральных качеств студентов медицинского училища. Осуществлен психологопедагогический анализ проблемы исследования, определены теоретические основы формирования самооценки личностных моральных качеств студенческой молодежи. Рассмотрены психологические и социально-педагогические аспекты таких категорий, как "самосознание", "самооценка". Представлена многоаспектность категорий "ценностные ориентации", которая находится у истоков общей аксеологической концепции развития личности и дает возможность методически верно представить сложный процесс ориентации студенческой молодежи на общечеловеческие ценности, в первую очередь - моральные качества будущего медика.